گروه سیاسی: حضرت آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی بر ضرورت وضع قوانین مناسب و همچنین رفع قوانین دست و پا‌گیر جهت تسهیل در روند خدمت‌رسانی به مردم تاکید کرد

این مرجع تقلید در دیدار اعضای شورای‌عالی استان‌های کشور با اشاره به وظایف شورای شهر و شهرداری‌ها ابراز داشت: شورای شهر و شهرداری‌ها ازجمله نهادهایی هستند که بیشترین ارتباط را با مردم دارند و اگر بتوانند مردم را راضی کنند، مردم از حکومت راضی خواهند بود و عکس این قضیه نیز صادق است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رسا، وی با اشاره به اهمیت شورا و مشورت در دین مبین اسلام و یادآوری آیاتی در این زمینه خاطرنشان کرد: دین اسلام بر پایه مشورت بنا شده است و حتی برای کوچک‌ترین امور نیز به این موضوع مهم توجه کرده است.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی مشورت را از پایه‌های مهم مسائل اجتماعی خواند و تاکید کرد: در 1400 سال پیش که هنوز خبری از اینگونه مسائلی که امروز در جامعه مطرح می‌شود نبود، اسلام برای شورا و مشورت اهمیت زیادی قائل شد و برای کوچک‌ترین امور نیز به مشورت تاکید کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خطاب به اعضای حاضر در جلسه با بیان اینکه مسئولیت شما در راستای جلب یا تخریب کردن رابطه مردم با حکومت بسیار سنگین است، راهکارهایی را برای ارتقای روند خدمت‌رسانی در شهرداری‌ها ارائه کرد و گفت: ازجمله اموری که مردم را ناراضی می‌کند برخوردهای نامناسب و آمرانه با ارباب رجوع است، متأسفانه هنوز در اینگونه محیط‌ها آن برخورد شایسته مورد تاکید اسلام صورت نمی‌گیرد.
وی پیچ و خم‌های اداری و عدم‌تسریع در روند رسیدگی به کارهای مردم را از جمله مشکلات دانست.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی نیز در این دیدار با انتقاد از برخی پیچ و خم‌های اداری و معطل شدن مردم در ادارات گفت: ادارات و سازمان‌ها، خانه‌های مردم به‌حساب می‌آیند و مسئولان باید بدون واسطه با مردم ارتباط برقرار کرده و درصدد حل مشکلات آنان باشند.
وی با اشاره به ماموریت‌ها و وظایف شوراها خاطرنشان کرد: کار شوراهای اسلامی شهر و روستا بسیار مهم است.

این مرجع تقلید خدمت به نظام و مردم را دارای اجر و ثواب فراوان دانست و تاکید کرد: خدمت در نظام اسلامی و گره‌گشایی مشکلات مردم امری مقدس است و افرادی که در چنین جایگاه‌هایی هستند باید قدردان موقعیت خود باشند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به روایاتی، برخورد مناسب با مردم و تواضع در مقابل ارباب رجوع را امری ضروری برای کارکنان دولت دانست و تاکید کرد: تواضع در بالارفتن مقام انسان در پیشگاه خداوند نقش بسیار اساسی دارد و ما باید همواره به این مهم توجه کنیم.

وی با انتقاد از برخی پیچ و خم‌های اداری و معطل شدن مردم در ادارات عنوان کرد: مردم انتظار ندارند وقتی به ادارات و سازمان‌ها مراجعه می‌کنند بین آنان و مسئولان فاصله‌ای وجود داشته باشد.

مسئولان باید خود را وقف خدمت به مردم کنند

آیت‌الله سید‌محمد علی علوی گرگانی، از استادان برجسته حوزه علمیه قم نیز در دیدار با اعضای شورای‌عالی استان‌ها با بیان توصیه‌هایی به مسئولان کشور تاکید کرد: مسئولان باید وقت خود را صرف خدمت به مردم و جامعه کنند.

وی خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را دارای اجر و ثواب فراوان دانست و با تاکید بر اینکه مسئولان باید خود را وقف خدمت به مردم کنند خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از مسئولان تصور می‌کنند مردم وقف آنها شده‌اند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید این منش که حضور مسئولان و روحانیان برای خدمت به مردم است تبیین و ترویج شود، تاکید کرد: اگر مسئولان این موضوع را درک کنند، آسایش نخواهند داشت و همواره خود را وقف خدمت به جامعه و مردم خواهند کرد.

مهدی چمران رئیس شورای‌عالی استان‌ها و رئیس شورای شهر تهران نیز در ابتدای این دیدار، در سخنانی به‌جایگاه شوراهای شهر و روستا و شورای‌عالی استان‌ها و عملکرد این شورا پرداخت.

گفتنی است اعضای شورای‌عالی استان‌های کشور روز پنجشنبه در سفری یکروزه به شهر مقدس قم، با حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی و همچنین آیت‌الله علوی گرگانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

کد خبر 106834

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز