جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری بلاروس در دیدار وزیر صنایع و معادن ایران اعلام کرد قصد دارد در ماه‌های آینده با سفر به تهران با دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران دیدار کند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر محرابیان در این دیدار افزود: ایران و بلاروس مسیر پیشرفت در اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری مشترک خود را سرعت خواهند بخشید.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های مشترک میان ایران و بلاروس خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم تسریع در اجرای پروژه های دو کشور تاکید کرده است.

وزیر صنایع و معادن همچنین با بیان اینکه روابط با بلاروس برای ایران از اهمیت خاصی برخوردار است، تاکید کرد: ظرفیتها، منابع و فرصت‌های بسیاری برای تقویت و افزایش همکاری‌های میان دو کشور وجود دارد.

آلکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس نیز در دیدار با محرابیان، با اشاره به همکاری‌های تهران و مینسک در عرصه‌های مهم صنعتی و اقتصادی، توسعه و تعمیق همکاری‌ها با ایران را حائز اهمیت خواند.

لوکاشنکو همچنین گفت: امیدوارم که در آینده طرح‌های بزرگی را به اجرا در آوریم که این امر باعث نزدیکی بیشتر دو کشور خواهد شد.

وی افزود: مینسک برای توسعه روابط با تهران درخصوص مسائل مربوط به همکاری‌های دوجانبه و اجرای طرح‌های مشترک در بلاروس و ایران آماده است.

رئیس جمهوری بلاروس یادآور شد: سفر هیئت ایرانی به مینسک درحالی صورت می‌گیرد که وی قرار است در ماه‌های آینده،‌ با سفر به ایران،‌ در تهران با رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کند.

محرابیان در ادامه سفر به بلاروس، همچنین با سرگئی مارتینوف، وزیر امور خارجه این کشور دیدار و درباره موضوعات مورد علاقه دوکشور گفتگو کرد.

وزیر صنایع و معادن کشورمان روز پنجشنبه نیز ضمن دیدار با الکساندر رادویچ، همتای بلاروسی خود، با حضور در نشست صاحبان صنایع و مدیران بنگاه‌های صنعتی و روسای سیستم بانکی دو کشور در مینسک، بر ایفای نقش فعال تر بنگاه‌های اقتصادی وصنعتی در تحقق اهداف دو کشور تاکید کرد.

کد خبر 106848

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز