یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۶
۰ نفر

مراسم پایانی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی شنبه شب در تالار وحدت برگزار شد

در این مراسم فرهاد ناظرزاده کرمانی برای اهدای جوایز بخش پژوهش به روی صحنه دعوت شد.جوایز بخش پژوهش، در 2بخش تألیف و ترجمه برای نخستین بار نام فرهاد ناظرزاده را به‌خود گرفته بود.

در بخش اهدای جوایز بخش نمایشنامه‌نویسی که به جایزه اکبر رادی شهرت دارد از حمیده بانو عنقا، همسر زنده‌یاد اکبر رادی دعوت شد تا جوایز برگزیدگان را اهدا کند.در این مراسم همچنین پیام تصویری امیرحسین حریری، دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی پخش شد.

در بخشی از این پیام، حریری هدف جشنواره را تحقق شعار تئاتر دانشگاهی، تئاتر برتر ذکر کرد و گفت: تنوع، گستردگی و کیفیت آثار حاضر در جشنواره مؤید این نکته بود که تئاتر دانشگاهی تئاتر برتر است.

پس از آن از عطاءالله کوپال به مناسبت یک عمر تلاش بی‌وقفه تقدیر به عمل آمد که لوح تقدیر و جایزه وی را شهرام زرگر اهدا کرد.پس از تقدیر از کوپال نوبت به اهدای جوایز بخش عکس، پوستر و ماکت رسید که جوایز این بخش توسط اسماعیل شفیعی، بابک برزویه و غلامرضا خواجه سروی اهدا شد.

دومین تقدیر در مراسم پایانی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی تقدیر از یک عمر تلاش محمدباقر قهرمانی بود که لوح تقدیر و جایزه وی توسط حسین مسافرآستانه اهدا شد. از دیگر بخش‌های مراسم که مورد توجه حاضران قرار گرفت، اجرای قطعه‌ای نمایشی توسط یاسر خاسب بود.

دیگر بخش این مراسم که با تشویق فراوان شرکت‌کنندگان همراه بود تقدیر از یک عمر فعالیت تئاتری علیرضا نادری بود که جایزه وی را اصغر فرهادی اهدا کرد.

فرهادی در این مراسم یادداشتی را که برای پاسداشت نادری نوشته بود قرائت کرد و علیرضا نادری نیز در سخنانی کوتاه عنوان کرد: لذتی بالاتر از این نیست که جایزه‌ات را از دست اصغر فرهادی دریافت کنی.

سپس نادری جایزه‌اش را به یاسر خاسب برای اجرای نمایش خلاقانه‌اش اهدا کرد. در ادامه تندیس بخش نمایشنامه‌خوانی اهدا شد. جایزه این بخش را عبدالحی شماسی اهدا کرد که بخش نمایشنامه‌خوانی این دوره از جشنواره به مرور آثار وی اختصاص داشت.

در ادامه، نوبت به اهدای جوایز بخش مسابقه نمایش‌های رادیویی رسید و از محمود زنده نام مدیر هنرهای نمایشی رادیو، شهرام گیل‌آبادی و سلمان خطی برای اهدای جوایز این بخش دعوت شد. جوایز این بخش توسط مرکز نمایش رادیو به‌عنوان یکی از حامیان جشنواره تهیه شده بود.

دیگر بخش اهدای جوایز این مراسم بخش نمایش‌های خیابانی بود که جوایز آن را قطب‌الدین صادقی، حسین مسافرآستانه و جلیل‌دارا مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم اهدا کردند.
در ادامه این مراسم جوایز 2 بخش مسابقه دانشجویان غیرتئاتری و مسابقه بین‌الملل به‌صورت همزمان اهدا شد.

در این مراسم، جوایز بخش‌هایی چون موسیقی، طراحی لباس، طراحی نور و بهترین بازی گروهی در 2 بخش مسابقه دانشجویان غیرتئاتری به‌رغم اعلام قبلی در مراسم، اهدا نشد.

کد خبر 107027

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز