جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۱
۰ نفر

گروه بورس: تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد ارزش معاملات بورس تهران از ابتدای سال‌جاری تاکنون به 2.4 میلیارد دلار رسیده است

به گزارش همشهری، به موازات رشد شاخص‌ها و رونق دادوستد‌ها در بازار سهام، تعداد سهامداران و حجم معاملات بورس نیز افزایش یافته و گزارش‌های جدید حکایت از رشد کم سابقه ارزش معاملات بورس تهران دارد. هرچند در طول 2 هفته گذشته شاخص‌های بورس تهران با نوسان مواجه شده‌اند، اما ارزش معاملات بورس تهران در هفته گذشته با 108 درصد و حجم معاملات با 325 درصد افزایش همراه بوده است.

سهامداران بورس تهران از ابتدای سال‌جاری تاکنون 12 میلیارد سهم به ارزش 1/24هزار میلیارد ریال معادل 4/2میلیارد دلار خریداری کرده‌اند که این میزان سهام دادوستد شده در طول 2 ماه اول سال بی‌سابقه بوده است.

سهامداران در طول 12 ماه سال گذشته بیش از 2/18 میلیارد دلار سهام جا به جا کردند که بخشی از آن مربوط به عرضه عمده سهام شرکت مخابرات ایران به ارزش 8 میلیارد دلار بود.

گزارش‌های جدید همچنین نشان می‌دهد که از ابتدای سال‌جاری تاکنون181 هزار و 588 نفر در دادوستد‌های بورس تهران شرکت کرده‌اند و تاکنون 14 هزار کد معاملاتی جدید در بورس تهران ایجاد شده است.

شاخص بورس تهران نیز در طول این مدت هزارو 568 واحد رشد کرده و متوسط بازده بورس تهران از ابتدای سال گذشته تاکنون به 77 درصد رسیده است.

کارشناسان معتقدند که روند صعودی شاخص‌ها دست کم تا پایان سال ادامه خواهد یافت و هرچند بازارهای رقیب نظیر سکه، طلا و ارز به‌دلیل وقوع بحران مالی یونان با صعود مواجه شده‌اند، اما این موضوع منجر به انتقال نقدینگی از بورس تهران به سمت بازار‌های کالاو خدمات نخواهد شد و پیش‌بینی می‌شود متوسط بازده سرمایه‌گذاری در بازار سهام به‌طور میانگین بالاتر از 30 درصد تا پایان سال باشد.

کد خبر 107360

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز