سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۶:۲۲
۰ نفر

محمود مولایی: وحید هاشمیان، بازیکن ایرانی بوخوم روزهای سختی را در این تیم گذراند.

وحید هاشمیان، بازیکن ایرانی بوخوم روزهای سختی را در این تیم گذراند. بوخوم در هفته آخر بوندس لیگا هم نتوانست هانوفر را شکست دهد و باخت به این تیم مترادف بود با سقوط بوخوم به دسته پایین‌تر. هاشیمان از اتفاقی که افتاده، ناراحت است.

این را می‌شود در حرف‌هایش فهمید؛ وقتی که از علاقه خودش نسبت به این تیم صحبت می‌کند و تعصبی که به بوخوم دارد؛بازیکنی که در 3‌فصل اول حضورش در بوخوم، در سال‌های‌2001 تا 2004 بهترین بازی‌هایش را برای این تیم انجام داد،34‌گل برای بوخوم به ثمر رساند و در ترکیب بوخوم به قدری تأثیر‌گذار بود که با پیشنهاد بایرن مونیخ روبه‌رو شد.

البته یک فصل بازی در بهترین باشگاه آلمان برای هاشمیان فصل خوبی نبود. ماگات، سرمربی بایرن تنها 9 بار به او اجازه بازی داد و در جام حذفی تنها گل خودش را برای بایرن به ثمر رساند؛ موضوعی که هاشمیان را از بایرن دور کرد و او 3 فصل سخت را در هانوفر پشت‌سر گذاشت. بعد از آن دوباره به بوخوم بازگشت؛ در تابستان‌2008. بازگشت هلی‌کوپتر ایرانی به بوخوم یادآور بهترین روزهایش در این تیم نبود؛ به‌خصوص در فصل اخیر که کمتر برای این تیم به میدان رفت، 2گل زد و 2پاس گل داد.

هاشمیان از بازی خودش در این فصل راضی نیست بویژه اینکه به‌دلیل اختلاف با سرمربی سابق بوخوم کمتر در ترکیب اصلی قرار گرفت .  ملی‌پوش سابق حالا در برزخ ماندن یا رفتن از بوخوم قرار گرفته و این احتمال هم هست که مثل مهدوی‌کیا برای ادامه بازی، لیگ ایران را انتخاب کند. هاشمیان در این شرایط خیلی سخت تن به مصاحبه می‌دهد و در میانه گفت‌وگو تأکید می‌کند روی این عبارت: کار دارم، باید بروم.

  • فصل سختی را پشت سر گذاشتید و علاوه بر اینکه کمتر بازی کردید، بوخوم هم نتوانست خودش را در بوندس لیگا نگه دارد. قبلا پیش‌بینی کرده بودید که بوخوم در پایان فصل، چهاردهم یا پانزدهم می‌شود اما سقوط کردید.

متأسفانه امسال نتوانستیم بوخوم را در بوندس‌لیگا نگه داریم. در 12 مسابقه نیاز به یک برد داشتیم و فقط 3امتیاز می‌خواستیم. ولی مربیان و بازیکنان به لحاظ روحی و روانی شرایط مناسبی نداشتند و ما ضربه روحی خوردیم. یعنی سقوط بوخوم دلیل فنی نداشت و ما غافلگیر شدیم.

  • در بازی آخر در ترکیب اصلی بوخوم به میدان رفتید اما مقابل هانوفر(تیم سابق‌تان) نتوانستید کاری انجام بدهید و با نتیجه 3-2 بازی را باختید.

واقعا نمی‌دانم چرا  اینگونه شد. ما در هفته‌های آخر بوندس‌لیگا خوب نبودیم و دلیلش را هم که گفتم. من هم جلوی هانوفر تلاش کردم ولی متأسفانه بازی را باختیم.

  • بعد از این بازی اتفاق‌هایی افتاد؛ اینکه هواداران بوخوم به طرف مربیان و بازیکنان حمله کردند. در یکی از روزنامه‌های ورزشی از حمله هواداران به طرف شما نوشته شده بود. خودتان توضیح می‌دهید؟

هواداران از سقوط بوخوم خیلی ناراحت بودند، مدام علیه تیم شعار می‌دادند و فحاشی می‌کردند. فکر می‌کنم این کار آنها طبیعی بود و در همه جای دنیا چنین اتفاقی می‌افتد؛ یعنی وقتی تیمی نتیجه نمی‌گیرد، تماشاگران نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند. ولی درگیری خاصی به‌وجود نیامد و با من هم درگیر نشدند. چون من از قدیمی‌های بوخوم به حساب می‌آیم  می‌دانند که من به این تیم وفادار هستم و آنها هم به من وفادار بودند.

  • این وفاداری می‌تواند شما را در بوخوم نگه دارد؟

 در بوندس لیگا اگر 25‌بازی در یک فصل انجام بدهی، قراردادت خودبه‌خود تمدید می‌شود؛ مسئله‌ای که شامل حال من نمی‌شود. البته بوخوم در حال حاضر در شرایط خاصی است و حضور این تیم در دسته پایین‌تر بوندس لیگا ربطی به نحوه قرارداد بازیکن در بوندس‌لیگا ندارد.

  • با همه اینها، قرار است چه تصمیمی بگیرید؟

با مسئولان باشگاه صحبت کرده‌ام و اگر به لحاظ مالی با هم کنار بیاییم، در بوخوم می‌مانم چون به این تیم تعصب دارم و بهترین بازی‌هایم را برای این تیم انجام داده‌ام.

  • ظاهرا با داریوژ وژ، سرمربی بوخوم هم رابطه خوبی دارید و در هفته‌های آخر فصل با حضور این مربی توانستید بازی‌های بیشتری برای این تیم انجام دهید. البته با این مربی همبازی بوده‌اید و شناخت خوبی از شما دارد. ولی چه دلیلی داشت که در حضور هایکو هرلیش کمتر بازی می‌کردید؟

مشکلاتی با هایکو هرلیش داشتم. دلیل آن را نمی‌دانم . او به من بازی نمی‌داد. این مربی فکر می‌کرد با بازیکنانی که در ترکیب اصلی بوخوم می‌گذارد، به نتیجه می‌رسد. ولی همه دیدند که این اتفاق نیفتاد. مشکل من فنی نبود و من امسال در اوج آمادگی بودم. اگر بازیکنانی که مورد اطمینان او بودند برای بوخوم خوب بازی می‌کردند، الان وضعیت بوخوم این نبود. ولی نتیجه عملکرد این مربی را همه دیدند و متأسفانه بوخوم به دسته پایین‌تر سقوط کرد.

  • البته تغییر کادرفنی به سود شما بود...

گفتم که من امسال شرایط خوبی برای بازی داشتم  اما به‌دلیل مشکلاتی که بود، متأسفانه نتوانستم بازی زیادی برای بوخوم انجام دهم.

  • ظاهرا از باشگاه پرسپولیس و استیل آذین پیشنهاد بازی دارید. آیا با شما صحبتی برای حضور در لیگ برتر شده و امکان دارد که مثل مهدوی‌کیا در ایران بازی کنید؟

هر امکانی وجود دارد. من همیشه کار خودم را انجام می‌دهم و وقتی قطعی شد، حرف می‌زنم. اما الان که اتفاقی نیفتاده. نمی‌توانم بگویم که این حرف‌هایی که این روزها زده می‌شود، شایعه است یا واقعیت. شاید شایعه است و شاید واقعیت.
پس اجازه بدهید، به این سؤال جواب ندهم.

  • پیش از این تمایل خودتان را برای مربیگری نشان داده‌اید؛ اینکه بعد از دوران بازی مربیگری خواهید کرد. پیگیر این موضوع هستید؟

 من الان مدرک مربیگری B را دارم. چند وقت پیش در کلاس مربیگری فوتبال جوانان شرکت کردم. در مورد رفتار مربیان نسبت به بازیکنان، نحوه تمرین دادن مربی و خیلی چیزهای دیگر صحبت شد. یک دوره کلاس مربیگری مکمل مدرک B هم هست که بعد از هر 20 ساعت کلاس یک کلاس توجیهی می‌گذارند. در برنامه‌هایم هست که در کلاس‌های مربیگری A هم شرکت کنم. به مربیگری علاقه‌مند هستم و به این شکل پیگیر هستم.

  • با این حساب، این احتمال هست روزی یک مربی ایرانی در آلمان مربیگری کند؟

هر احتمالی هست.

کد خبر 107618

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز