گروه حوادث: 2 جاعل حرفه‌ای با شناسایی خودروهای مدل بالا که در پارکینگ توقیف بودند، این خودروها را با جعل مدارک لازم ترخیص می‌کردند و می‌فروختند

اواسط مردادماه سال گذشته، مردی به شعبه دوم بازپرسی در دادسرای ناحیه32 تهران رفت و از سرقت خودرو‌اش از داخل پارکینگ خبر داد. این مرد مدعی شد: مدتی قبل خودروی مزدای من به خاطر تخلفات رانندگی توقیف و به پارکینگ منتقل شد. پس از انجام اقدامات قانونی، با در دست داشتن برگه ترخیص خودرو به پارکینگ رفتم اما در کمال ناباوری متوجه شدم فردی با معرفی خودش به جای صاحب خودرو به پارکینگ آمده و خودروی مرا با خودش برده است.

با این شکایت، پرونده در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و با توجه به حساسیت موضوع، بررسی‌های تخصصی در این زمینه شروع شد.

جاعل 35 ساله

تحقیقات اولیه نشان می‌داد فردی که اقدام به ترخیص خودروی مزدا از پارکینگ کرده بود، مردی حدودا 35‌ساله بوده است. این مرد با ارائه برگه ترخیص و مدارک جعلی که نشان می‌داده وی مالک خودروست توانسته بود خودروی مورد نظر را از پارکینگ خارج کند. او سپس خودروی مورد نظر را با اسناد جعلی به فردی به نام حسن فروخته بود. 

با این اطلاعات، ماموران حسن را شناسایی و او را به اداره آگاهی دعوت کردند. مرد جوان که مدعی بود از ماجرای سرقتی‌بودن خودروی مورد نظر خبری نداشته است به ماموران گفت: خودرو را از 3 مرد جوان به نام‌های مجید، سعید و امیر به مبلغ 11 میلیون تومان خریده‌ام و خبر نداشتم که مدارک و اسناد ماشین جعلی هستند.

در محاصره پلیس

با اطلاعاتی که این مرد در اختیار تیم تحقیق گذاشت، مخفگیاه 2 نفر از متهمان در شرق تهران شناسایی شد و هر دوی آنها در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند. با کشف بیش از 40‌مهر جعلی مراکز دولتی، قوه قضاییه، اداره‌های بیمه و راهنمایی و رانندگی در خانه متهمان، آنها به اداره پلیس منتقل شدند و در بازجویی‌ها به سرقت چندین خودروی مدل بالا از پارکینگ اعتراف کردند.

متهمان گفتند: بعد از شناسایی خودروهای مورد نظرمان در پارکینگ، با استفاده از مهرهای تقلبی اقدام به جعل مدارک و اسناد آنها می‌کردیم. درصورتی که خودروها به‌دلیل تخلف یا به دستور قضایی توقیف بودند، پس از پرداخت جریمه در نظر گرفته شده، به‌عنوان صاحب ماشین به پارکینگ می‌رفتیم و با ارائه مدارک مالکیت جعلی و برگه ترخیص، این خودروها را تحویل می‌گرفتیم.

سپس آنها را با تهیه وکالتنامه و مدارک جعلی به فروش می‌رساندیم و برای آنکه ماشین‌ها زودتر فروخته شوند، آنها را حدود 200 تا 300‌هزار تومان زیرقیمت می‌فروختیم.

سرقت بنز 150 میلیونی

متهمان در ادامه بازجویی‌ها به سرقت یک بنز گران‌قیمت هم اعتراف کردند و گفتند: وقتی توانستیم با مدارک جعلی مجوز خارج کردن این خودرو را از پارکینگ بگیریم به یک مشکل بزرگ برخورد کردیم.

سوئیچ این خودرو سوئیچ خاصی بود و ما مجبور شدیم با ارسال مدارک جعلی و پرداخت 8میلیون تومان به دفتر نمایندگی خودرو، سوئیچ یدک تهیه کنیم. بعد از خارج کردن این خودرو از داخل پارکینگ، آن را 150‌میلیون تومان فروختیم.

فروش برگه‌های جعلی

اعضای این باند علاوه بر سرقت چندین خودروی ماکسیما، زانتیا، مزدا، پراید و پژو با این شگرد به فروش برگه‌های جعلی ترخیص خودرو هم اعتراف کردند و مدعی شدند: با شناسایی افرادی که ماشین‌شان توقیف بود، برای آنها برگه جعلی ترخیص خودرو تهیه می‌کردیم و این برگه‌ها را به آنها می‌فروختیم.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: علاوه بر این دو متهم، 50‌نفر از کسانی که با اطلاع از جعلی بودن برگه‌های ترخیص خودرو، با استفاده از این برگه‌ها اقدام به ترخیص خودروی خود از پارکینگ کرده بودند نیز دستگیر شدند.

وی با اشاره به ارزش یک‌میلیارد تومانی خودروهای فروخته شده از سوی متهمان افزود: در حال حاضر نفر سوم باند که پیش از این هم به اتهام جعل، دستگیر و راهی زندان شده بود، فراری است و به همین دلیل بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 32 تهران با صدور مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره او در روزنامه‌ها از کسانی که از مخفیگاه وی خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را از طریق تماس با تلفن 21866349 در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

کد خبر 107670

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز