چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۹
۰ نفر

گروه ادب و هنر: طلا و مس بر خلاف فیلم‌های قبلی همایون اسعدیان، نقطه مثبتی در کارنامه این کارگردان سینماست.

مصطفی محمودی، منتقد سینما و نایب رئیس پیشین انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی درخصوص این فیلم گفت: فیلم طلا و مس فیلمی است با توانایی‌های اسعدیان که توانسته یک موضوع ساده را با کارگردانی قابل تحسین به اجرا بگذارد و آن را تبدیل به یک فیلم جذاب و دیدنی کند.

محمودی درخصوص منوچهر محمدی، تهیه‌کننده این فیلم عنوان کرد: نقش منوچهر محمدی به‌عنوان تهیه‌کننده این فیلم به‌نظر من کمک خوبی بود که برای هرچه بهتر شدن روند تولید این فیلم انجام شده بود.

محمودی درخصوص فیلم‌های امروزی سینما عنوان کرد: سوژه‌هایی مانند فیلم طلا و مس این سینمای بیمار را از یکنواختی سوژه‌های بی‌بنیان رابطه دختر و پسری در فیلم‌ها نجات می‌دهد. پس بهتر این است که فیلم‌هایی با درونمایه‌های مختلف در سینما ساخته شود حتی اگر به شکست در گیشه نیز ختم شود.

محمودی در پایان گفت: اگر حمایت سازمان‌های دولتی پشت فیلم‌ها باشد، سوژه‌های جدید وارد سینما خواهد شد تا آن خلأ ناشی از سوژه و فیلمنامه شاید از این طریق در سینمای ایران جبران شود و سینما را از یکنواختی محتوا نجات دهد.

فیلم طلاو مس با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ساخته شد و نامزد 7 رشته اصلی بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شد و جایزه ویژه هیات داوران، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن و جایزه بین‌ادیان را دریافت کرد.

فروش 45میلیون تومانی

در همین حال فیلم طلا و مس ساخته همایون اسعدیان 45میلیون تومان در سینماهای تهران فروش داشت. به گزارش مهر، این فیلم که یک هفته از اکران آن در گروه سینمایی آزادی می‌گذرد تا‌کنون با وجود یک روز تعطیلی سینماها به مناسبت عزاداری توانسته 45میلیون تومان فروش داشته‌باشد.

طلا و مس 13سالن در تهران را در اختیار دارد. از سوی دیگر بخشی از چهارمین برنامه‌ تلویزیونی «هفت» پریشب به نقد و بررسی فیلم سینمایی طلا و مس اختصاص داشت.

همایون اسعدیان در این بخش با‌ اشاره به برنامه‌ای که مدتی پیش در آن از «ده رقمی»، به‌عنوان فیلمی مبتذل یاد شده بود، عنوان کرد: نام‌بردن از یک فیلم به‌عنوان فیلم مبتذل کار درستی نیست و این مسئله بی‌اخلاقی خیلی بدی است و من متأسفم که در تلویزیون اجازه‌ انجام چنین کاری را به‌خودمان می‌دهیم.

وی در عین‌حال اظهار کرد: «ده‌رقمی» و فیلم‌هایی مانند آن براساس دلایل و اهدافی خاص ساخته می‌شود. در زمان ساخت «مرد آفتابی» تهیه‌کننده هم برای ساخته‌شدن یک فیلم مفرح خوب مبلغ زیادی سرمایه‌گذاری کرد اما اکنون مشکل اینجاست که دیگر تهیه‌کننده‌ها راضی به چنین کاری نمی‌شوند و ترجیح می‌دهند فیلم را با استفاده از یک یا 2چهره‌ محدود و با روشی به‌مراتب کم‌هزینه‌تر جلوی دوربین ببرند.

کد خبر 107785

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز