به گزارش ایسنا، شرکت نیویورک تایمز در ابتدای سال جاری برنامه خود برای آغاز دریافت هزینه اشتراک برای دسترسی خوانندگان به وبسایت آنلاین روزنامه نیویورک تایمز را مطرح کرد و اظهارات کلر، زمان اجرای این برنامه را مشخص میکند. [آشنایی با روزنامهنگاری آنلاین]
ناشران روزنامه با افزایش مراجعه خوانندگان به اخبار آنلاین رایگان، با کاهش شمار اشتراک و پایین آمدن درآمد تبلیغاتی که به کوچک شدن چشمگیر صنعت روزنامه منتهی شده، مواجه شدهاند و این مشکل آنها را به بررسی راههای جدید کسب درآمد از جمله بهکارگیری سیستم اشتراک واداشته است. [اینترنت در خدمت اطلاع رسانی]
در میان روزنامههای بزرگ آمریکا، تنها سیستم اشتراک روزنامه وال استریت ژورنال موفق شده به دریافت هزینه از خوانندگان ادامه دهد. نیویورک تایمز با کم دانستن درآمد اشتراک در مقایسه با فروش تبلیغات، تجربه دو ساله مدل اشتراک اینترنتی را در سال 2007 رها کرد.