یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

ایاد علاوی در راس هیاتی از فهرست العراقیه و با حضور طارق الهاشمی برای دیدار با آیت‌الله‌العظمی سیستانی وارد نجف شد

به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، رهبر فهرست العراقیه عصر دیروز در راس هیاتی از رهبران این فهرست و طارق الهاشمی، معاون رئیس‌جمهور عراق وارد نجف شد تا با آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعه دیدار کند.

این خبر را ابتدا شبکه خبری العربیه اعلام کرد و بعد رسانه‌های عراقی هم به نقل از منابع خبری خود آن را تایید کردند. دیدار علاوی و الهاشمی با آیت‌الله سیستانی با هدف اطلاع یافتن مرجعیت شیعه از آخرین تحولات سیاسی عراق و علل تاخیر در تشکیل دولت جدید صورت گرفته است.

یک منبع خبری در فهرست العراقیه درباره این دیدار گفت که یکی دیگر از دلایل این دیدار، درخواست از آیت‌الله سیستانی برای حمایت از حق فهرست العراقیه در تشکیل دولت جدید است.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، تاکید کرد: علاوی و الهاشمی در این دیدار بر نقش مهم و تاثیرگذار مرجعیت دینی در حل‌وفصل بحران سیاسی عراق تاکید خواهند کرد. این سفر علاوی و الهاشمی به نجف و دیدار با مرجعیت شیعه در حالی صورت می‌گیرد که بحث و جدل‌ها در عراق درخصوص تشکیل دولت جدید افزایش یافته است.

دیدار علاوی و نوری مالکی که قرار بود دیروز انجام شود فعلا به تعویق افتاده و معلوم نیست که این نشست برگزار شود یا خیر.

گفت‌وگوها برای تشکیل دولت در عراق به‌دلیل عدم‌توافق گروه‌های برنده انتخابات به‌ویژه درباره نخست‌وزیر آینده، هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌است. تنها نتیجه‌ای که تا‌کنون از این رایزنی‌ها به دست آمده، توافق 2گروه بزرگ شیعی ائتلاف ملی و ائتلاف دولت قانون است.

کد خبر 108063

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز