گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با تشریح جزئیات طرح جدید امنیت‌اخلاقی گفت:

در اجرای این طرح، پلیس اقدام به مستند‌سازی‌ کرده و از افراد متخلف عکس و فیلم تهیه می‌کند تا ارتکاب جرم خود را کتمان نکنند.

سردار حسین ساجدی‌نیا افزود: موضوع برخورد با مزاحمان نوامیس و مانکن‌های خیابانی در قالب اجرای طرح امنیت اجتماعی چهارمین مطالبه مردم از پلیس بود بر همین اساس از اول خرداد ماه این طرح به‌صورت گسترده از سوی پلیس آغاز شد.

وی ادامه داد: برخورد با مزاحمان نوامیس و مانکن‌های خیابانی وظیفه ذاتی پلیس است و این وظیفه تا زمانی که به وضعیت مطلوب برسیم در تهران ادامه دارد ولی شاید اجرای آن پس از گذشت مدتی و کم شدن تعداد مجرمان اندکی کمرنگ‌تر شود.

رئیس پلیس پایتخت تعداد متخلفان در این زمینه را تعداد قلیلی عنوان کرد و افزود: در مدت 3 روز از اجرای این طرح به‌طور میانگین در تهران روزانه 150 خودرو توقیف شد.
وی اضافه کرد: خاطیان پس از تشکیل پرونده در اختیار مشاوران پلیس قرار می‌گیرند تا به‌صورت علمی با آنها برخورد و جرایمشان ریشه یابی شود.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه مبحث ما یک رویکرد جدید در امنیت اخلاقی است، گفت: تمام اقدامات نیز مستند می‌شود و فیلم و عکس در پرونده افراد قرار می‌گیرد که کسی نتواند اقداماتش را کتمان کند و اگر به محاکم قضایی نیز معرفی شد، مستند وجود داشته باشد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ توضیح داد: این دوربین‌ها در اختیار ماموران قرار گرفته و از کسانی که مزاحمت ایجاد می‌کنند و همچنین بدحجابان تصویربرداری می‌کنیم و در مواردی که امکان برخورد در محل وجود ندارد با یک نامه به پلیس امنیت اخلاقی احضار می‌شوند.وی در پاسخ به این سؤال که چه نهادهایی در اجرای طرح برخورد با بدپوششی به پلیس کمک می‌کنند، تصریح کرد: در رابطه با اجرای طرح، هیچ نهادی جز‌ مرجع قضایی با ما همکاری نمی‌کند.

او در پاسخ به سؤالی مبنی بر برخورد با زنان آسیب‌دیده یا افراد بدحجاب در اماکن خصوصی گفت: پلیس در حریم خصوصی افراد ورود پیدا نمی‌کند و آنچه در سطح شهر می‌بینیم و عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کند مورد برخورد پلیس قرار می‌گیرد مگر موارد خاص مثل پارتی‌ها که مردم اطلاع می‌دهند و ما با حکم دادستان وارد می‌شویم.ساجدی‌نیا خاطرنشان کرد: معیارهای ما در مورد بدپوششی مثل سنوات قبل است و تمامی نیروها آموزش دیده‌اند و یک طرز تفکر داشته و می‌دانند با چه سوژه‌هایی باید برخورد شود تا برخورد سلیقه‌ای صورت نگیرد.

وی در ادامه افزود: افرادی که دستگیر می‌شوند سریعا در اختیار مشاوران زن قرار می‌گیرند و ما به‌صورت علمی با این اوضاع برخورد می‌کنیم؛  از این‌رو پلیس به دید مجرم به دستگیرشده‌ها نگاه نمی‌کند به‌طوری که بعضی‌ها اشتباه کرده‌اند و پس از دستگیری مورد مشاوره قرار گرفته و آزاد می‌شوند.

وی تأکید کرد: مسائل فرهنگی متولی فرهنگی دارد و 22‌دستگاه باید در رابطه با عفاف و حجاب اقدام کنند که نیروی انتظامی نیز یکی از این دستگاه‌هاست. ما هیچ‌گونه تخطی نمی‌کنیم و ملاک‌مان مردم هستند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: برخی از زنانی که دستگیر می‌شوند به خاطر مسائل اقتصادی مجبور به این کار شده‌اند که ما آنها را به کمیته امداد معرفی می‌کنیم اما برخی افراد برای تفریح، این کار را می‌کنند که بر همین مبنا با آنها برخورد می‌شود.

ساجدی‌نیا با اشاره به مرحله دوم طرح برخورد با اراذل و اوباش گفت: ظرف چند روز آینده مرحله دوم این طرح آغاز و با 250 اراذل و اوباش شناسایی شده برخورد می‌شود.وی گفت: در حال حاضر 30 نفر از اراذل و اوباش با ضمانت‌های ائمه جماعت و شورایاری‌های محل آزاد شده‌اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در رابطه با اعلام برخی رسانه‌ها مبنی بر تجمع در 22 خرداد عنوان کرد: پلیس با هر گونه تجمع غیرقانونی برخورد می‌کند.سردار حسین ساجدی‌نیا، تصریح کرد: هر تجمعی که قانونی باشد پلیس همکاری می‌کند اما در موردتجمعات غیرقانونی چه در مواقع خاص و چه در دیگر روزهای سال با تجمع غیرقانونی برخورد می‌شود.

کد خبر 108230

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز