همشهری آنلاین: طی چند روز گذشته 80 تن از ارازل و اوباش دستگیر شده و محل‌های ناامن نیز در حال شناسایی است.

نیروی انتظامی

به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری حدود 80 تن از اراذل و اوباش طی عملیات چند روز گذشته خبر داد و گفت: محله‌های ناامن در حال شناسایی است و بزودی پس از جمع‌آوری اطلاعات مردمی طرح گسترده‌ای برای شناسایی و برخورد با اراذل و اوباش، سارقان به عنف و مواد فروشان خرد و کلان در پایتخت اجرا می‌شود.

 سردار حسین ساجدی‌نیا، با اشاره به اینکه امنیت اجتماعی مقوله مشارکتی مردم با پلیس است افزود: مردم باید خواهان امنیت باشند و پلیس نیز با بر هم زنندگان امنیت در جامعه برخورد کند.

 وی از مردم خواست ضمن مشارکت با پلیس اطلاعات خود را در خصوص اراذل و اوباش، سارقان به عنف و مواد فروشان خرد و کلان از طریق سامانه 110 اعلام کنند پس از آن با این دسته از مخلان امنیت اجتماعی برخورد می‌شود.

 فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه هم‌اکنون در حال جمع‌آوری اطلاعات در این زمینه هستیم افزود: محله‌های ناامن با همکاری مردم در هفته جاری شناسایی شده و پس از آن پلیس طرح گسترده‌ای را برای برخورد با مخلان امنیت اجتماعی در پایتخت اجرا می‌کند.

 وی همچنین از کاهش مزاحمین نوامیس خبر داد و  گفت: طی روزهای گذشته با اجرای طرح‌های ویژه در مناطق شمالی پایتخت با مزاحمین نوامیس برخورد شده است، اما آمارها نشان می‌دهد مزاحمت نوامیس نسبت به روزهای اول طرح تا 90 درصد کاهش یافته است.

 سرهنگ حسین قاسم‌لویی، معاون عملیات پلیس امنیت تهران بزرگ نیز از دستگیری 78 تن از اراذل و اوباش در پایتخت خبر داد و گفت: در ادامه اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش، طی 10 روز گذشته ماموران پلیس امنیت تهران 78 تن از اراذل و اوباش که میانگین سنی آنها بین 19 تا 30 سال بود، را دستگیر کردند.

 وی با اشاره به اینکه موضوع شرارت‌های اراذل و اوباش از جمله نزاع، درگیری منجر به ضرب و جرح، قمه کشی، تظاهر مستانه و غیره به پلیس امنیت اعلام شد، افزود: کلیه افرادی که در این شرارت‌ها در مناطق مختلف پایتخت دخالت داشتند، دستگیر و پرونده آنها به مراجع قضایی ارجاع شد.

 وی با تاکید بر اینکه برخورد با اراذل واوباش به صورت مقطعی صورت نمی‌گیرد و محدوده به زمان خاصی نیست، خاطرنشان کرد: پلیس خود را موظف می‌داند که نسبت به شناسایی و دستگیری افرادی که شرارت می‌کنند، اقدام کند.

 قاسم‌لویی یکی از اولویت‌های اصلی پلیس را برخورد با اراذل و اوباش عنوان کرد و ادامه داد: برخورد با این افراد موضوع مشترکی بین پلیس و مردم است.

 معاون عملیات پلیس امنیت تهران بزرگ ادامه داد: در پی تاکید فرمانده انتظامی تهران بزرگ در رابطه با برخورد با اراذل و اوباش طی روزهای آینده طرح‌های گسترده‌ای ویژه شناسایی این افراد و اجرای طرح‌های پیشگیری از وقوع شرارت همچنین برخورد گسترده با اراذل و اوباش اجرا خواهد شد.

 وی خاطرنشان کرد: خواسته پلیس از مردم این است که اگر در رابطه با اراذل و اوباش اطلاعی دارند، موضوع را به پلیس «110» اعلام کنند تا پلیس در اسرع وقت به گزارش‌های مردمی رسیدگی و جهت برخورد با این افراد اقدام کند.

 معاون عملیات پلیس امنیت تهران بزرگ درباره وضعیت افراد دستگیر شده به ایسنا گفت: حدود 90 درصد از اراذل و اوباش دستگیر شده‌ در زمان شرارت مشروبات الکلی یا مواد مخدر مصرف کرده بودند.

 وی با اشاره به اینکه اکثر اراذل و اوباش دستگیر شده جزو افرادی نبودند که پیش از این از سوی پلیس دستگیر شده‌اند، افزود: این موضوع نشان می‌دهد که طرح‌های اجرا شده برای مقابله با شرارت این افراد موجب شده است، اراذل و اوباش پس از دستگیری دیگر اقدام به شرارت نکنند. 

کد خبر 112716
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز