همشهری آنلاین: مرحله نیمه نهایی بیست و یکمین دوره رقابت‌های بسکتبال جام باشگاه‌های آسیا روزشنبه (8 خرداد) دنبال شد و تیم‌های الریان قطر و مهرام ایران به فینال این بازی‌ها صعود کردند.

به گزارش ایپنا و به نقل از سایت باشگاه مهرام، در اولین بازی این مرحله تیم‌های الریان قطر و ASU اردن به مصاف هم رفتند که این بازی در خاتمه با حساب 82 بر 62 به نفع تیم میزبان به پایان رسید.

در این بازی تیم بسکتبال الریان قطر عالی کار کرد و با تکیه بر پرتاب‌های 3 امتیازی و مهار 2 بازیکن کلیدی تیم بسکتبال  ASUاردن توانست به عنوان اولین فینالیست این بازی‌ها معرفی شود.

اما در دیگر بازی، تیم‌های الریاضی لبنان و مهرام ایران به مصاف هم رفتند. در این بازی مصطفی هاشمی (سرمربی تیم بسکتبال مهرام) با همان ترکیب همیشگی تیمش را راهی میدان کرد تا در مقابل تیم مدعی و پرمهره الریاضی مبارزه کنند.

در 10 دقیقه اول این دیدار هر دو تیم به دلیل حساسیت بازی بسیار پر اشتباه ظاهر شدند اما در این میان امتیازات جکسون ورومن و صمد نیکخواه بهرامی در کنار دفاع مستحکم بازیکنان و مدیریت مهدی کامرانی در زمین و تقسیم توپ بین بازیکنان باعث شد برتری 17 بر13 تیم مهرام ایران در این زمان به ثبت برسد.

در آغاز 10 دقیقه دوم باز هم مهرام سوار بر بازی بود اما اگر از موقعیت‌های خود و اشتباهات لبنانی‌ها بهتر استفاده می‌کرد، کار در همان نیمه نخست به پایان می رسید. به هر حال یاران مصطفی هاشمی با ثبت نتیجه 32 بر21 به رختکن رفتند.

در آغاز نیمه دوم  و خصوصا در 10 دقیقه سوم بازی، مهرام بیشتر از پیش بر بازی مسلط شد و با مهار بازیکنان کلیدی الریاضی خصوصا فادی الخطیب و دو یار خارجی این تیم  برتر میدان بود و در این میان حملات توفانی تیم لبنانی در 10 دقیقه چهارم هم نتوانست این تیم را از شکست نجات دهد.

گفتنی است؛ تیم بسکتبال مهرام با پیروزی 71 بر 64  مقابل تیم قدرتمند الریاضی لبنان توانست برای دومین سال متوالی به فینال رقابت‌های بسکتبال جام باشگاه‌های آسیا صعود کند. 

بدین ترتیب روز یکشنبه (9 خرداد) تیم‌های مهرام ایران و الریان قطر بازی پایانی را برگزار خواهند کرد و تیم‌های ASU اردن و الریاضی لبنان  برای کسب مقام سوم با هم دیدار خواهند کرد.

کد خبر 108551

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز