گروه حوادث: قاچاقچی فراری اعضای باندش را مامور کرد تا با خرید یک دیگ بخار در تهران، از این دیگ برای قاچاق محموله بزرگ مواد‌مخدر استفاده کنند

اما قبل از اینکه نقشه وی با موفقیت انجام شود، پلیس او را دستگیر کرد. ماموران اداره مبارزه با مواد‌مخدر استان تهران اوایل امسال از طریق اطلاعات مردمی در جریان انتقال یک محموله مواد‌مخدر به شهریار قرار گرفتند. آنها با انجام کارهای اطلاعاتی متوجه شدند سردسته باندی که قرار است این محموله را به پایتخت قاچاق کند، یک مجرم سابقه‌دار به نام مهدی است.

بررسی‌ها نشان می‌داد این مرد یک قاچاقچی حرفه‌ای است که سال گذشته هم در جریان قاچاق یک محموله 4 تنی تریاک از زاهدان به تهران دست داشته اما وقتی ماموران این محموله بزرگ را توقیف کردند، وی توانست از دست ماموران فرار کند.

با این اطلاعات، تحقیقات برای یافتن ردی از مرد قاچاقچی شروع شد و ماموران در همان بررسی‌های اولیه دریافتند که او سال گذشته بعد از فرار از دست پلیس به زاهدان گریخته و سرکردگی یک باند قاچاق مواد‌مخدر را بر عهده گرفته است.

پلیس که خود را در برابر یک تبهکار حرفه‌ای می‌دید، بررسی‌های اطلاعاتی برای شناسایی اعضای باند مهدی را شروع کرد تا شاید از این طریق بتواند به سردسته باند و محموله‌ای که قرار بود وی به پایتخت قاچاق کند دست یابد.

ماموران در این مرحله از تحقیقات موفق شدند برخی از افرادی را که با قاچاقچی حرفه‌ای در ارتباط بودند شناسایی کنند. این افراد از سوی ماموران مخفی زیرنظر گرفته شدند و درحالی‌که تعقیب و مراقبت‌ها ادامه داشت، ماموران متوجه شدند محموله مورد نظر با یک دستگاه نیسان در حال انتقال به تهران است.

بنابراین تمامی مبادی ورودی و خروجی پایتخت تحت کنترل نامحسوس قرار گرفت و ماموران با شناسایی خودروی نیسان که در مسیر پاکدشت در حرکت بود، قاچاقچیان را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

با انتقال متهمان و خودروی نیسان به اداره آگاهی مشخص شد بار این خودرو یک دیگ بخار است. این دیگ بزرگ از خودرو پایین آورده شد و از آنجا که احتمال می‌رفت داخل آن مواد‌مخدر جاسازی شده باشد، ماموران به بازرسی داخل دیگ پرداختند.

آنها متوجه شدند قاچاقچیان با مهارتی خاص، مواد‌مخدر را در بین 2 لایه دیگ بخار که بسیار باریک بود جاسازی کرده‌اند.به این ترتیب،  قاچاقچیان تحت بازجویی قرار گرفتند و مدعی شدند برای باندی فعالیت می‌کنند که سرکردگی آن را فردی به نام مهدی بر عهده دارد.

ماموران که از قبل مهدی را شناسایی کرده بودند به بازجویی از متهمان ادامه دادند و یکی از آنها که مرد لاغر اندامی بود در بازجویی‌ها گفت: وقتی با اعضای این باند آشنا شدم، مهدی از من خواست تا به تهران سفر کنم و با خرید یک دیگ بخار به زاهدان بر گردم. من هم این کار را کردم و بعد از اینکه دیگ بخار را برای مهدی بردم او نقشه‌اش را برایم شرح داد.

مهدی از من خواست با ورود به داخل دیگ، محموله مواد را بین لایه‌های آن جاسازی کنم. من هم چون حسابی لاغر بودم تنها کسی بودم که می‌توانستم وارد دیگ شوم. این بود که این کار را انجام دادم و 2500 کیلو تریاک و مرفین را به طرز ماهرانه‌ای در داخل دیگ بخار جاسازی کردم. بعد هم قرار شد دیگ را به تهران منتقل کنیم و در اختیار خریدار محموله قرار دهیم که ماموران ما را دستگیر کردند.

بعد از اعترافات 2 متهم دستگیر شده، تحقیقات برای دستگیری سردسته باند ادامه یافت و ماموران متوجه شدند که مهدی چند روز قبل از دستگیری اعضای باندش به اتهام حمل مقداری مواد‌مخدر دستگیر شده و در زندان قزل‌حصار است.

بنابراین با دستور بازپرس شعبه اول دادسرای شهرری این متهم برای بازجویی به دادسرای شهرری انتقال یافت و با قبول قاچاق مواد در دیگ بخار گفت: بعد از ارسال محموله به تهران خودم هم راهی پایتخت شدم تا همه چیز را زیرنظر داشته باشم اما به اتهام همراه داشتن مقداری مواد دستگیر شدم. بعد از دستگیری خودم را به اسم دیگری معرفی کردم تا از این طریق سابقه‌ام لو نرود اما پلیس همه چیز را فهمید.

بازپرس فرخی،  رئیس شعبه اول دادسرای شهرری،  با اعلام این خبر گفت: تا‌کنون 10 نفر از اعضای این باند شناسایی و دستگیر شده‌اند و تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

کد خبر 108608

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز