همشهری آنلاین: حمله نیروی دریایی رژیم صهیونیستی به کشتی‌های حامل مواد امدادی دو کشته و 30 مجروح برجای گذاشت.

به گزارش BBC نیروی دریایی اسراییل دست کم یکی از کشتی‌های کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را مورد حمله قرار داده است. برخی گزارش ها حاکی از آن است که در این حمله 2 نفر کشته و دست کم 30 نفر مجروح شده اند.

صدها فعال حقوق بشر که امیدوار بودند حلقه محاصره اقتصادی غزه توسط اسرائیل را بشکنند، با کشتی های حامل مواد امدادی خود وارد آب های محدوده ممنوع شده بودند. نیروی دریایی اسرائیل پیش از این اعلام کرده بود که از ورود این کشتی ها به آب های نوار غزه جلوگیری می کند و آماده است برای جلوگیری از پیشروی کشتی‌ها به سوی این منطقه، از تجهیزات نظامی خود به طور محدود استفاده کند!

حالا این استفاده محدود از تجهیزات نظامی جان افراد بیگناهی را که فقط برای کمک‌های بشر دوستانه عازم غزه شده بودند گرفته است. محل دقیق این درگیری نامشخص است.

تصاویری که صبح امروز از تلویزیون‌های ترکیه و الجزیره پخش شد نمایشگر مجروحانی بود که بر روی یک کشتی متعلق به ترکیه دراز کشیده اند و صدای شلیک گلوله به گوش می‌رسید.

کشتی هایی که رژیم صهیونیستی مانع از ورودشان به آب‌های غزه شده است حامل 10هزار تن مواد کمکی برای مردم محروم غزه بود که حدود سه سال است که تحت محاصره اقتصادی اسرائیل و مصر قرار دارند و در این مدت فقط مقدار محدودی امدادهای انسانی به این منطقه راه یافته است.

 آن گونه که سازمان ملل متحد محاصره اقتصادی غزه را حرکتی قرون وسطایی خوانده و مقدار مواد امدادی که وارد غزه می شود را ذره ای ناچیز از نیاز مردم این منطقه توصیف کرده است.

کد خبر 108650

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز