سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

گروه حوادث: مرد ثروتمند وقتی دید سارقان قصد کشتن او را دارند خود را به مردن زد

سارقان افغانی به خیال اینکه طعمه‌شان تمام کرده، کیف پر از پول را برداشتند اما به محض خارج شدن از خانه ماجرا طور دیگری رقم خورد. فریادهای «آی دزد، آی دزد» مرد جوان تمامی نداشت. او درحالی‌که به‌دنبال 6 مرد افغانی می‌دوید از مردم کمک می‌خواست و یک نفس فریاد می‌زد.

ساکنان منطقه نعمت آباد،  ظهر 3 خرداد امسال با شنیدن فریادهای این مرد فهمیدند که اتفاق مهمی افتاده؛ برای همین به کمک مرد جوان شتافتند و عملیات تعقیب مردان افغانی شروع شد.در همین هنگام تیم گشت موتوری کلانتری 154 هم که از ماجرا با خبر شده بود به تعقیب‌کنندگان پیوست و دقایقی بعد ماموران توانستند 2 نفر از مردان افغانی را که در حال فرار بودند، دستگیر کنند.

راز سکه‌های قلابی

متهمان به همراه شاکی پرونده به کلانتری انتقال یافتند و پرس‌و‌جو از آنها شروع شد. نخستین کسی که لب به سخن گشود همان مرد جوانی بود که فریاد زنان به‌دنبال متهمان می‌دوید.

او در توضیح ماجرا به ماموران گفت: کار و زندگیم در استان فارس است اما چند روز قبل یکی از متهمان به نام سراج‌الدین با من تماس گرفت و پیشنهاد وسوسه‌ کننده‌ای را مطرح کرد. وی ادامه داد: من سراج‌الدین را از مدت‌ها قبل می‌شناختم. او یک چاه‌کن بود که چند سال قبل برایم کار می‌کرد.

وقتی با من تماس گرفت، مدعی شد که هنگام کندن چاهی در تهران مقدار زیادی سکه طلای قدیمی پیدا کرده است. بعد به من پیشنهاد داد که سکه‌ها را از او بخرم. مبلغی که مورد توافق ما قرار گرفت، 100 میلیون تومان بود؛ یعنی خیلی کمتر از ارزش سکه‌هایی که سراج‌الدین مدعی بود آنها را پیدا کرده است. برای همین وسوسه شدم و با این تصور که با انجام این معامله سود زیادی نصیبم می‌شود، این مبلغ را تهیه کردم و راهی تهران شدم.

مالباخته زیرک

شاکی افزود: قرار ملاقات من و مرد افغانی، خانه‌ای در منطقه نعمت‌آباد بود. من به این تصور که به‌زودی صاحب سکه‌های طلا می‌شوم، با کیف حاوی 100 میلیون تومان پول نقد وارد این خانه شدم غافل از اینکه سراج‌الدین و دوستانش دام مرگباری را برایم پهن کرده بودند.

به محض اینکه وارد خانه شدم، او و دوستانش روی سرم ریختند و طناب به دور گردنم انداختند. همانجا بود که فهمیدم ماجرا چیست و شروع به التماس کردم اما آنها قصد کشتنم را داشتند.

همان لحظه فکری به ذهنم رسید و درحالی‌که یکی از آنها مشغول کشیدن طناب بود تا مرا خفه کند، خودم را به مردن زدم. مرد افغانی وقتی دید نفس نمی‌کشم، طناب را رها کرد و بعد از برداشتن کیف، همراه همدستانش از خانه خارج شدند.

کمی که حالم جا آمد، طناب را از دور گردنم باز کردم و به‌دنبال سارقان به خیابان دویدم. با دیدن آنها که با خیال راحت در حال رفتن بودند، شروع به داد و فریاد کردم و آنها به محض اینکه فهمیدند من زنده‌ام، پا به فرار گذاشتند.

در همین هنگام بود که ماموران گشت هم سر‌رسیدند و 2 نفر از سارقان را دستگیر کردند اما 4 نفر دیگر توانستند فرار کنند. بعد از اظهارات شاکی، ماموران توانستند کیف پر از پول را که مردان افغانی هنگام فرار در خانه‌ای متروکه انداخته بودند، پیدا کنند.

سکه‌های تقلبی

به دستور بازپرس پرونده،  متهمان در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند و بازجویی از آنها شروع شد. سراج‌الدین، مرد چاه‌کنی که طراح این نقشه بود مدعی شد: از آنجا که چند سال قبل در استان فارس برای مالباخته کار می‌کردم، می‌دانستم که او ثروت زیادی دارد.

برای همین به پیشنهاد یکی از دوستانم این نقشه را طرح کردیم. بعد از تهیه سکه‌های تقلبی، با مالباخته تماس گرفتم و به او گفتم چون در زمانی که برایش کار می‌کردم وی به من حسابی محبت کرده بود، می‌خواهم سکه‌ها را زیر قیمت به او بفروشم. اینگونه بود که او را به تهران کشاندیم و وقتی وارد خانه شد طنابی به دور گردنش انداختیم و آن را کشیدیم.

ما تصور می‌کردیم او مرده است اما درست زمانی که کیف پول در دستمان بود و قصد داشتیم آن را به محل دیگری منتقل کنیم، او را پشت سر خودمان دیدیم که فریاد می‌زد«آی دزد، آی دزد». ما هم قصد فرار داشتیم که ماموران 2 نفرمان را دستگیر کردند.

بعد از اعترافات متهم اصلی، ماموران راهی خانه مردان افغانی شدند و در آنجا تعداد زیادی کارتن‌های خالی گوشی تلفن همراه، به همراه 2 بسته 5/1 کیلویی حاوی موادی شبیه کراک کشف کردند.

سرگرد محمد نظری، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: بعد از بررسی‌های تخصصی مشخص شد مواد مشکوکی که در خانه متهمان جاسازی شده بود چیزی جز مقداری کشک نیست که به‌نظر می‌رسد متهمان قصد داشتند با معرفی آن به‌عنوان کراک، از افراد دیگری کلاهبرداری کنند.

وی ادامه داد: پیدا شدن مواد مشکوک، کارتن‌های خالی تلفن همراه و سکه‌های تقلبی در خانه مردان افغانی، پلیس را با این فرضیه روبه‌رو کرده که احتمالا آنها اتهامات مشابه دیگری هم داشته‌اند و حتی ممکن است با این شگرد دست به جنایاتی هم زده‌ باشند؛ 

به همین دلیل تحقیقات تخصصی از متهمان در اداره آگاهی تهران ادامه دارد. سرگرد نظری همچنین از کسانی که به بهانه خرید سکه‌های طلا از آنها کلاهبرداری شده است، خواست برای پیگیری موضوع به پایگاه 5 پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

وی با اشاره به افزایش کلاهبرداری‌ها با شگرد فروش سکه‌های تقلبی در کشور به شهروندان توصیه کرد مراقب افراد سودجو باشند و با مشاهده موارد مشکوک، ماجرا را به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 108802

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز