گروه شهری: سخنگوی شهرداری تهران با اعلام آمادگی کامل شهرداری تهران برای اجرای مراسم سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت:

تمام بزرگراه‌ها و آزاد راه‌هایی که مرتبط با حرم حضرت امام(ره) بودند آماده‌سازی‌ شده‌اند تا زائران مشکلی به جهت حمل‌ونقل نداشته باشند.

سید محمد هادی ایازی در مورد اقدامات شهرداری تهران برای مراسم سالروز ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: شهرداری تهران همانند سال‌های گذشته اقدامات گسترده‌ای را در حوزه خدمات دهی به زائران مرقد حضرت امام(ره) انجام‌داده و در این رابطه می‌توان به اقدامات در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک اشاره کرد که حوزه‌های مترو،  شرکت واحد اتوبوسرانی و تاکسیرانی به‌طور کامل خود را آماده کرده‌اند تا کار نقل و انتقال زائران را به نحو مطلوب به انجام رسانند.

وی ادامه داد: ویژگی مراسم سالروز ارتحال امام(ره) نسبت به سال‌های گذشته این است که امسال مراسم تنها در یک روز یعنی روز جمعه با اقامه نماز جمعه توسط مقام معظم رهبری برگزار می‌شود و حجم جمعیتی که می‌آید قابل توجه‌تر است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تاکید کرد: تمام مجموعه‌های حمل‌ونقلی، خود را آماده کرده‌اند که سرویس دهی رایگان را در روز 14 خرداد به‌نحو احسن انجام دهند و همچنین در حوزه فنی عمرانی نیز کلیه بزرگراه‌ها و آزاد راه‌هایی که مرتبط با حرم حضرت امام بودند آماده‌سازی‌ شده‌اند تا زائران مشکلی به جهت حمل‌ونقل نداشته باشند.

ایازی اقدام دیگر را در حوزه مسائل خدماتی بیان کرد و گفت: در این حوزه هم سازمان پارک‌ها و فضای سبز برای فضای سبز اطراف حرم مطهر اقدامات لازم را به انجام رسانده و در حال دنبال‌کردن آنهاست و همچنین سازمان بازیافت برای جمع‌آوری و رفت و روب زباله‌ها فعال شده و در حال پیگیری کار است.

اجرای 162 برنامه فرهنگی در مرقد امام ره

از سوی دیگر شهرداری تهران به مناسبت سالروز ارتحال امام‌خمینی(ره) بیش از 162 عنوان برنامه فرهنگی را در سطح شهر تهران و حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به‌اجرا درمی‌آورد. 

عبادالله رمضانی، مدیرکل فرهنگی شهرداری و رئیس کمیته فرهنگی ستاد ارتحال شهرداری، درباره برنامه‌های شهرداری در سالروز ارتحال امام‌خمینی(ره) گفت: عمده 162 برنامه‌ای که شهرداری به مناسبت چهاردهم خرداد برنامه‌ریزی کرده، مربوط به حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

برنامه‌های شهرداری که برای همه اقشار و سنین به‌اجرا درمی‌آید، شامل مجموعه شب‌های شعر، برنامه‌های ادبی، شب‌های خاطره، برنامه‌های عزاداری و... است. برخی از مراکز اجتماعی شهرداری، برنامه‌هایی از جمله مسابقات نقاشی، مسابقات خط، خاطره‌نویسی، عکاسی، طراحی روی بوم و بازدید از جماران را به‌اجرا درمی‌آورند.

او توزیع نشریات مخصوص کودکان، نوجوانان و جوانان را که با همکاری مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) به این مناسبت تهیه شده، از دیگر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی سالروز ارتحال عنوان کرد و افزود: نمایشگاهی نیز با موضوع زندگی امام‌خمینی(ره) در جماران برگزار می‌شود که در آن کارهای حجمی و تابلوها، از ولادت تا ارتحال امام (ره) را به تصویر می‌کشد. 

رمضانی تأکید کرد: فرهنگسرای جماران نیز به‌صورت اختصاصی برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای به مناسبت سالروز ارتحال امام‌خمینی(ره) به‌اجرا درمی‌آورد.

کد خبر 108902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز