شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

گروه حوادث: در جریان یکی از خونین‌ترین قتل‌عام‌های خیابانی در انگلیس، یک راننده تاکسی در شمال غرب انگلیس به روی رهگذران آتش گشود و در 3مرحله تیراندازی بی‌هدف 12 نفر را کشت و 13 نفر را مجروح کرد.

آخرین قربانی این جنایت خونین،  خود تیرانداز بود که با شلیک گلوله به سرش خودکشی کرد.به گزارش دیلی تلگراف این مرد تبهکار که«‌دیوید بیردز » نام دارد در 3 مرحله اقدام به تیراندازی کرد و برای چند ساعت شهر کومبریا را در وحشت مرگ فرو برد.

ماجرای قتل عام راننده تاکسی جنایتکار در نخستین ساعات صبح پنجشنبه آغاز شد.  او راهی منطقه لامپلاق شد و یکراست به خانه برادر دوقلوی خود که از سال‌ها قبل با او سر ارثیه خانوادگی دچار مشکل شده بود رفت و او را در تختخوابش به ضرب گلوله از پای درآورد.
بعد از این جنایت، او به خانه یکی از اقوام خود به نام کوین کومونز رفت و بعد از گفت‌وگویی کوتاه با این مرد، وی را در ساعت 10 و 20 دقیقه، به قتل رساند.

با گزارش این جنایت ماموران پلیس منطقه کومبریا،  عملیات خود برای دستگیری مرد مسلح را آغاز کردند اما آنها وقتی به محل جنایت رسیدند که او به سرعت از محل دور شده بود.

شلیک‌های بی‌هدف به رهگذران

بعد از بیرون آمدن از خانه دومین قربانی، وحشتناک‌ترین قسمت ماجرای جنایت‌های دیوید بیردز آغاز شد. او سوار بر تاکسی نقره‌ای رنگ خود، به سراغ 2راننده تاکسی که از قبل با آنها اختلاف شدیدی پیدا کرده بود رفت. ساعت 10 و 30 دقیقه وقتی که او به محل توقف این دو همکار خود رسید، آنها را که دارن روسکاتسل و دون رود نام داشتند،  به رگبار بست.
با گزارش تیراندازی به این دو مرد توسط راننده تاکسی نقره‌ای، ماموران پلیس دریافتند که آنها با یک جنایتکار مخوف روبه‌رو هستند که به انگیزه نامعلومی در حال انتقامجویی از آشنایان خود است.

در این موقع همزمان با آغاز عملیات گسترده پلیس شهر برای دستگیری جنایتکار، برنامه‌های عادی شبکه‌های مختلف تلویزیون کومبریا قطع شد و مردم وحشتزده با پیام‌هایی مواجه می‌شدند که از آنها می‌خواست تا در خانه‌های خود بمانند و اگر در خیابان هستند در محل امنی پناه بگیرند. تصاویر مرد تیرانداز که ماموران توانسته بودند آنها را به دست بیاورند دائما از تلویزیون پخش می‌شد و از مردم درخواست می‌شد درصورت دیدن این مرد با پلیس تماس بگیرند.

اما درحالی‌که عملیات پلیس ادامه داشت،  گزارش‌های وحشتناک دیگری در اختیار پلیس قرار گرفت.گزارش‌ها حاکی از آن بود که راننده تاکسی درحالی‌که با سرعت بسیار بالایی می‌راند، به سمت مردم تیراندازی می‌کند.

در جریان این تیراندازی‌ها در ساعت 10 و 50 دقیقه، «کنت فیشورن» یک کارمند بازنشسته و «سوزان هوگز» زنی که در حال عبور از خیابان بود به قتل رسیدند. چند دقیقه بعد گزارش تیراندازی‌های دیگری در روستای ویلتون، به پلیس اطلاع داده شد.

این بار مرد راننده در تیراندازی‌های بی‌هدف خود باعث مرگ 3 زن و مرد روستایی ومجروح شدن تعداد زیادی شده بود  با جابه‌جایی لحظه به لحظه مرد تیرانداز، پلیس منطقه گیج و مبهوت شده بود و نمی‌دانست قتل‌عام بعدی قرار است در کدام نقطه رقم بخورد؟

خودکشی در ایستگاه آخر

درحالی‌که 45 افسر پلیس از نقاط مختلف شهر به محل‌هایی که آخرین بار مرد جنایتکار در آنجا اقدام به شلیک کرده بود گسیل شده بودند، ماموران پلیس دریافتند که دیوید در 20 مایلی روستای ویلتون، جنایت‌های دیگری را رقم زده است.

او در ساعت 11 و 20 دقیقه در این منطقه، گری پوردهام،  مایلک پیک ،  جان رابینسون و جیم کلارک را هدف گلوله قرار داده و به قتل رسانده بود و این در حالی بود که تیراندازی‌های او باعث مجروح‌شدن تعداد زیادی شده بود.

مرد تیرانداز پس از به‌قتل رساندن و مجروح کردن تعداد زیادی از رهگذران در این منطقه، به سمت هارد کناک حرکت کرد و در مسیر 5 نفر دیگر را هدف قرار داد که تعدادی از آنها بر اثر خونریزی جان باختند و تعداد دیگری مجروح شدند.

اما سرانجام دقایقی بعد درحالی‌که او با سرعت در حال فرار بود، با خودروی دیگری تصادف کرد و سپس درحالی‌که یک اسلحه به همراه داشت از تاکسی خود پیاده شد و با پای پیاده به سمت جنگلی که در آن نزدیکی بود به راه افتاد.  حدود ساعت 12 و 30 دقیقه مرد تبهکار با شلیک گلوله خودکشی کرد و این ماجرای خونین به خط آخر رسید.

ارثیه خونین

به گزارش والس آنلاین، اگر چه هنوز نظریه‌ای قطعی برای انگیزه مرد جنایتکار نمی‌توان بیان کرد اما نخستین گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که انگیزه این جنایت، ممکن است اختلاف مالی‌ای باشد که بین قاتل و برادر دوقلویش( نخستین قربانی) بر سر ارثیه به‌وجود آمده بود.

بر اساس این نظریه، پدر دیوید در سال 98 19، یعنی چندماه قبل از مرگش، 25 هزار پوند از اموال خود را به نام برادر دو قلوی اوکرده بود اما دیوید هیچ سهمی از این ارث نبرده بود.  با مرگ پدر خانواده،  بقیه اموال نیز به مادر دیوید رسیده بود و تصمیم‌گیری درباره بقیه اموال و املاک خانواده را بر عهده او گذاشته بود و احتمالا مسئله تقسیم ارث مادر، بار دیگر باعث اختلاف بین او و برادر دوقلویش شده بود و او این بار به سراغ برادرش و یکی از اعضای خانواده( دومین قربانی که تصور می‌کرد در این ماجرا قصد فریب او را دارد) رفته و آنها را به قتل رسانده بود.
دیوید کامرون- رئیس پ

لیس منطقه- که ازمجروحان این حادثه عیادت می‌کرد، گفت: این وحشتناک‌ترین حادثه‌ای بود که در 25 سال خدمتم در اداره پلیس انگلیس دیده یا شنیده‌ام؛ که 12 انسان بی‌گناه کشته شده و 13 نفر نیز به شدت مجروح شدند و این درحالی بود که مرد جنایتکار 45 مایل ماموران پلیس را به‌دنبال خود کشاند تا در نقاط مختلف به سوی مردم و رهگذران تیراندازی کند و سرانجام هم خودکشی کرد.

کد خبر 108983

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز