مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

گروه شهری: با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران ، 60 پروژه عمرانی، ترافیکی، اجتماعی و فرهنگی در منطقه 12 به بهره‌برداری رسید

در این مراسم،‌ شهردار تهران طی سخنانی مهم‌ترین اولویت درنظر گرفته شده برای منطقه 12 را مناسب‌سازی‌ شرایط برای بازگشت مجدد هویت اصلی و کاربری مسکونی به این منطقه مرکزی شهر اعلام کرد.

به گفته قالیباف،  تا چند دهه قبل تجارت و زندگی تواما در منطقه مرکزی شهر رواج داشت اما امروز دیگر مرکز شهر برای زندگی مناسب نیست. وی دراین‌باره از تدارک دیدن برنامه‌ای مدون به‌منظور تغییر شرایط سخن گفت.

وی ادامه داد: در تمام دنیا مراکز شهر از لحاظ سرمایه‌گذاری و ثبت املاک و غیره با ارزش‌تر از مناطق دیگر شهر است،  این درحالی است که در تهران هرچه از مرکز شهر فاصله می‌گیریم ارزش مادی در جنبه‌های مختلف بیشتر می‌شود.

قالیباف با استناد به اینکه منطقه 12 از تمامی زیر ساخت‌های لازم نظیر آب، برق، گاز، تلفن، مترو، راه‌های دسترسی و همه زیر‌ساخت‌های لازم برای یک زندگی خوب برخوردار است اما در شهرک‌های جدید و در حال ساخت باید برای هر متر بیش از 2 میلیون تومان هزینه شود و سال‌ها وقت صرف شود تا زیر ساخت‌های شهری مناسب برای زندگی در آن تامین شود چنین نتیجه گرفت که به‌جای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های جدید به نوسازی، بازسازی و ساماندهی مناطقی نظیر منطقه 12 اقدام شود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه یک سوم منطقه 12 را بافت‌های فرسوده به‌خود اختصاص داده است، اظهار داشت: شهرداری تهران برای رونق ساخت و ساز و نوسازی بافت‌های فرسوده که تأثیر غیرقابل انکاری در حل و فصل جرایم، ناامنی و خیلی از آسیب‌های اجتماعی و معضلات فرهنگی این منطقه نیز خواهد داشت صدور پروانه ساخت و ساز را صلواتی کرده است.

شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از 60 طرح فنی، عمرانی، ترافیکی، خدماتی و غیره در منطقه 12 در بخش دیگری از اظهارات خود ضمن تاکید بر اینکه هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و کارهای به زمین مانده بسیاری در شهر وجود دارد، افزود: در
 5 سال گذشته در همه‌جای شهر به شکل قابل‌ملاحظه‌ای آثاری از فعالیت‌های عمرانی، خدماتی، ترافیکی، فضای سبز، ورزشی و امور اجتماعی به چشم می‌خورد.

وی در این باره به انجام اقداماتی ـ  چه در سطح محلات و چه در مقیاس ملی ـ   ‌از سوی شهرداری تهران در 5 سال گذشته اشاره کرد که حتی در 25 سال گذشته توجهی به آنها نشده بود .

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه در طول سالیان گذشته سالی 2.5 کیلومتر مترو ساخته می‌شد، گفت: هم‌اکنون شهرداری تهران دست‌کم سالی 15 کیلومتر مترو می‌سازد.وی در این باره از افتتاح متروی میدان 17 شهریور تا انتهای افسریه خبر داد و گفت: اگر یک میلیارد دلاری که مجلس مصوب کرده تا از صندوق ذخیره ارزی به متروی تهران اختصاص یابد ابلاغ شود کارها سرعت می‌گیرد.

کار ریل‌گذاری میدان انقلاب تا مهر آباد نیز به گفته قالیباف در حال انجام است و تا قبل از پایان امسال از شهرک اکباتان تا افسریه به بهره‌برداری می‌رسد.

تأکید بر رویکرد محله محوری

نادر کرمی شهردار منطقه 12 نیز در مراسم روز گذشته ضمن تاکید بر اینکه در مقیاس محلی باید هر چه لازم است انجام شود تا همه از برخی امکانات رفاهی لازم برخوردار شوند، گفت: ساخت 24 هزار متر فضای چمن مصنوعی در محلات، 15 کتابخانه عمومی، 14 سرای محله، 2 سالن جشن ازدواج که با قیمت ارزان در اختیار خانواده‌های کم‌در‌آمد قرار خواهد گرفت، 8 مرکز کارآفرینی، 9 ایستگاه تندرستی، 8 بوستان که برای ساخت یکی از آنها در کنار مجلس شورای اسلامی ناچار متری 3 میلیون تومان هزینه پرداخت شد،

لوله‌کشی 54 هزار متری آب غیرشرب برای فضای سبز به همراه 12 هزار متر پیاده‌راه‌سازی‌ و جدول‌بندی تمام منطقه به طول 140 هزار متر و 19 هزار متر مربع آسفالت از جمله بخشی از اقدامات شهرداری در منطقه 12 است.

وی یکی دیگر از رویکردهای شهرداری را ایجاد پروژه‌های محلی با مدیریت شورایاری محلات عنوان کرد و افزود: در منطقه 12 مدیریت تمام مراکز فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در اختیار شورایاری‌ها قرار گرفته و شهرداری تنها به نحوه مدیریت آن نظارت داشته است.

کد خبر 109525

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز