گروه شهری: کوچک‌سازی‌ و هوشمند‌سازی‌، سیاست قطعی شهرداری است.

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه باید تعداد دفاتر خدمات الکترونیک و حیطه وظایف آنها،  افزایش یابد، گفت: دفاتر خدمات الکترونیک بازوان اجرایی شهرداری هستند و سیاست قطعی شهرداری که همان کوچک‌سازی‌ و هوشمند‌سازی‌ است، در این بستر محقق می‌شود.

شهردار تهران روز گذشته در نشستی با مسئولان دفاتر خدمات الکترونیک در سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران گفت: با توجه به کلام امام(ره)، تدابیر مقام معظم رهبری و قانون اساسی، نباید کاری را که مردم خودشان می‌توانند انجام دهند،  به دست دولتمردان سپرد.به گفته قالیباف،  امام(ره) بارها در مورد این موضوع صحبت کرده است که دولت فقط می‌تواند اموری را که مردم نمی‌توانند انجام دهند، انجام دهد.

شهردار تهران بیان کرد: از قبل و بعد انقلاب بدنه دولت چند برابر بزرگ‌تر شده است و این خلاف روح قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی و استراتژی آن است.وی با تاکید بر اینکه واگذاری امور مردم به دست خودشان،  از اهداف و سیاست‌های نظام ماست،  افزود: در اصل سوم قانون اساسی به حوزه کرامت انسانی و نقش انسان از منظر اسلام توجه ویژه‌ای شده است و در هیچ‌جای دنیا در قانون‌گذاری‌شان چنین ارزشی برای مردم قائل نشده‌اند.

وی با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی قصد داریم تا رشد و تعالی انسان‌ها در ابعاد مادی و معنوی بالا برود و کیفیت زندگی ارتقا یابد،  گفت: ما با این نگاه دفاتر خدمات الکترونیک را در شهر راه‌اندازی کردیم تا ابزاری باشد برای حفظ کرامت انسان‌ها و اینکه شهروندان دسترسی آزاد،  یکسان و یکنواخت به اطلاعات داشته باشند و سرعت،  دقت و صحت کار بالا برود،  جغرافیای ارائه خدمات حذف شود و هر کس در طول 24 ساعت هر خدمتی که خواست بتواند در این محیط مجازی دریافت کند.

شهردار تهران تصریح کرد: وقتی شهروندان برای انجام کاری فقط یک بار مراجعه داشته باشند یعنی کار خود را به درستی انجام می‌دهیم اما اگر این یک بار تا 10بار کشید یعنی مفسده‌ای در کار وجود دارد و باید مراجعه یا برای یک بار یا 10بار تعریف شده باشد و حد وسطی در این بین نباشد.

وی با بیان اینکه زمانی که تصدی‌گری و تولی‌گری از هم جدا شود،  آنگاه تولی‌گری به‌خوبی انجام می‌شود،  گفت: امروز کوچک‌سازی‌ و هوشمند‌سازی‌ سیستم شهرداری از سیاست‌های قطعی ماست که با جدیت دنبال می‌شود.قالیباف با اشاره به فعالیت 40ماهه دفاتر خدمات الکترونیک،

اظهار کرد: دفاتر خدمات الکترونیک بازوان اجرایی شهرداری در تحقق سیاست کوچک‌سازی‌ و هوشمند‌سازی‌ هستند و این مهم در بستر فعالیت مثبت این دفاتر محقق می‌شود.وی ادامه داد: فعالیت این دفاتر از بحرانی‌ترین قسمت شهرداری یعنی ساخت و ساز که مهم‌ترین موضوع حاکمیتی شهرداری بود آغاز شد و این کار نیز با تعمد صورت گرفت. از فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک راضی هستیم اما به آن قانع نیستیم و باید گام به گام مشکلات را در این زمینه حل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کار شهرداری و بخش خصوصی باید به‌طور دو طرفه دنبال شود،  افزود: سیستم یکپارچه هنوز به‌طور کامل محقق نشده است،  فناوری و فضای مجازی آمده است تا جغرافیا حذف شود و هر دفتر بتواند برای همه شهر تعیین تکلیف کند در غیر این صورت کار مفسده دارد. تعداد دفاتر حتما باید به تعداد نواحی افزایش یابد و حوزه فعالیت آنها نیز گسترش یابد و هر ناحیه بتواند برای سایر نواحی نیز خدمات بدهد.

قالیباف خاطرنشان کرد: از همان ابتدا گفتیم «دفاتر خدمات الکترونیک شهر» نه «دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری» و این به آن معناست که همه فعالیت‌های شهر باید در این دفاتر صورت گیرد.

کد خبر 110340

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز