یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایاد علاوی و نوری المالکی طی نشستی مشترک، به بررسی راهکارها برای تشکیل دولت جدید عراق پرداختند.

به گزارش ایسنا، دفتر نوری المالکی، نخست وزیر عراق و رهبر ائتلاف "دولت قانون"، در بیانیه‌ای اعلام کرد که در دیدار المالکی با ایاد علاوی، رهبر فهرست "العراقیه، در خصوص راهکارها برای تشکیل دولت جدید عراق بحث و تبادل نظر شد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار که با حضور چند تن از اعضای دو طرف از جمله طارق الهاشمی، معاون رئیس جمهور عراق از فهرست العراقیه برگزار شد، آخرین تحولات سیاسی عراق بررسی شد و بر ضرورت همکاری احزاب سیاسی جهت تکمیل روند ساخت کشور و روند سیاسی تاکید شد.

دو طرف هم‌چنین بر ضرورت احساس مسئولیت نسبت به وضعیت کشور در شرایط حساس پس از برگزاری انتخابات تاکید کردند.

علاوی و المالکی هم‌چنین در خصوص اهمیت حفظ دستاوردهای بوجود آمده در زمینه‌های مختلف برای خدمت به منافع عالی ملت عراق توافق کردند.

حسین الشهرستانی، خالد العطیه، خضیر الخزاعی، حسن السنید، یاسین مجید و علی دباغ از ائتلاف دولت قانون و محمد علاوی، حسن العلوی و طارق الهاشمی از فهرست العراقیه، در این نشست حضور داشتند.

رحیم الشمری، مشاور اطلاع رسانی دفتر علاوی، به روزنامه لبنانی المستقبل اظهار داشت: هیات العراقیه طرح نقشه راهی را درباره گفت‌وگو بین فهرست العراقیه و ائتلاف جدید ارائه کرد و به زودی نشست‌های دیگری بین طرفین جهت پایان دادن به بن‌بست در تشکیل دولت برگزار می‌شود.

دفتر المالکی نیز فضای حاکم بر این نشست را دوستانه و مثبت ارزیابی کرد.

علی الموسوی، مشاور اطلاع رسانی المالکی، اظهار داشت: دیدار بین رهبران دولت قانون و فهرست العراقیه در فضایی دوستانه و مثبت و به مدت 45 دقیقه برگزار شد و دو طرف بر ضرورت تکرار این نشست‌ها جهت بررسی موضوعات مختلف و همکاری‌های همه جانبه توافق کردند.

وی گفت، دو طرف تاکید کردند که ساخت عراق نیازمند همکاری‌ همگان بدون فردگرایی است.

الموسوی هم‌چنین تصریح کرد: دو طرف بر ضرورت همکاری همگان جهت دستیابی به راهکارهایی برای اداره دموکراتیک کشور تاکید کردند.

پس از دیدار علاوی و المالکی، نشستی جانبی بین هیات‌های نمایندگان فهرست العراقیه به ریاست رافع العیساوی و هیات ائتلاف دولت قانون به ریاست خالد العطیه با هدف بررسی ابزارهای سرعت بخشیدن به تشکیل دولت جدید و تحکیم روابط بین دو فهرست برگزار شد.

علی الدباغ، سخنگوی دولت عراق و یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون نیز پس از این نشست تصریح کرد که این نشست زمینه را برای نشستی دیگر بین دو طرف فراهم کرده و به از بین بردن مشکلات بین دو طرف کمک می‌کند

کد خبر 109593

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز