همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری هشدار داد ایران برای این که بتواند در صحنه وزنه‌برداری جهان حضور داشته باشد باید به طور جدی با پدیده دوپینگ مقابله کند در غیر این صورت احتمال محرومیت همیشگی برای کشورمان وجود دارد.

تاماش آیان در گفتگو با خبرنگار مهر در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان اظهار داشت: ایران باید به طور سفت و سخت به جنگ دوپینگ برود، در غیر این صورت با محرومیت همیشگی مواجه می شود.

آیان ادامه داد: ما به طور جدی با پدیده شوم دوپینگ مبارزه می‌کنیم و متخلفین باید در خصوص رفتار خود پاسخگو باشند. فکر می‌کنم تکرار دوپینگ، برای ایران یک تراژدی بزرگ به همراه داشته باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: به نظر من دوپینگ در ایران به مربیان باشگاه‌ها برمی‌گردد که اطلاعی از مواد آنابولیک استروئید ندارند. مدیریت وزنه‌برداری ایران از دوپینگ بااطلاع است و این باشگاه‌ها هستند که باید به علم روز جهان مسلح شوند.

رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در پاسخ به این سوال که چرا اکثر کشورها با تیمی ناقص در این رقابت‌ها حضور یافته‌اند، گفت: رقابت‌های جهانی میدانی است برای کسب تجربه. بسیاری از وزنه‌برداران، خود را برای رقابت‌های المپیک آماده می‌کنند ضمن این که بیشتر فدراسیون‌های وزنه‌برداری برای شرکت دادن وزنه‌برداران خود در این رقابت‌ها، دچار مشکل مالی بودند.

وی میزبانی بلغارستان را درخور شان رقابت‌های جهانی ندانست و گفت: فدراسیون وزنه‌برداری بلغارستان برای برگزاری این رقابت‌ها از سوی دولت خود حمایت نشد و برای همین آن‌گونه که باید و شاید میزبانی خوبی را از این کشور شاهد نبودیم. وضعیت هتل اسکان ورزشکاران مساعد نبود و امکانات رفاهی آن نظیر تهویه با مشکل مواجه بود و فضای اتاق‌ها گرم بود.

تاماش آیان در پایان در خصوص وزنه‌برداری ایران گفت: ایران به لحاظ وزنه‌برداری کشور مستعدی است و می‌تواند وزنه‌برداران خوبی را به این رشته تقدیم کند به شرطی که توجه جدی به موضوع دوپینگ داشته باشد.

سی و ششمین دوره رقابت‏های وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان از21 خردادماه در صوفیه بلغارستان آغاز شده و تا 30 خردادماه ادامه دارد.

در این مسابقات نمایندگان 53 کشور جهان در "یونیورسیاد اسپورتس هال" صوفیه بلغارستان شرکت دارند. ایران با سه وزنه‌بردار در این رقابت‌ها حضور یافته است.

کد خبر 110056

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز