یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

اسپانیا، قهرمان اروپا مقابل تیم کم امید هندوراس تنها به یک پیروزی قاطعانه و فراموشی شکست روز اول فکر می‌کند

شکست یک بر صفر مقابل سوئیس برای اسپانیایی‌ها شوک بزرگی بود و هواداران این تیم اصرار دارند که این ناکامی تنها یک اتفاق بوده است. این نظریه اما زمانی اثبات می‌شود که اسپانیا در بازی‌های بعدی موفق باشد و نخستین گام در این مسیر پیروزی در بازی امشب است.

آربلوا، مدافع اسپانیا معتقد است که این شکست می‌تواند آنها را بیدار کند: «شکست کمک می‌کند که بفهمید بازی آسانی وجود ندارد و همه تیم‌ها می‌توانند کار شما را سخت کنند.» او با اشاره به شکست آلمان و فرانسه و تساوی انگلیس، اضافه می‌کند:«در روزهای گذشته مدعیان جام برنده نشدند ولی اگر جام‌های قبلی را هم بررسی کنید، معمولا تیم‌هایی که شروع خوبی ندارند در پایان قهرمان می‌شوند.»

دل بوسکه هم بابت شکست روز اول که تنها دومین شکست اسپانیا در 5/3 سال اخیر محسوب می‌شود، چندان نگران نیست: «تیم در گذشته عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و حالا هم می‌توانیم در 6 بازی متوالی (از بازی هندوراس تا فینال احتمالی) پیروز شویم. پیام من به بازیکنان این بوده که به فکر گذشته نباشند و نگاه‌شان تنها به آینده باشد.

بهتر است در شروع راه ببازید تا در پایان راه.» شاید اشاره او به جام جهانی 2006 باشد که اسپانیا مرحله گروهی را با 3پیروزی به پایان برد ولی در یک هشتم نهایی مغلوب فرانسه شد.در میان هوادارانی که از بداقبالی اسپانیا می‌نالند، آراگونس، سرمربی سابق اسپانیا تاکتیک‌های محافظه‌کارانه را دلیل شکست روز اول می‌داند.

دل بوسکه در بازی اول از آرایش 1-5-4 استفاده کرد ولی آراگونس معتقد است دلیلی برای استفاده از سرجیو بوسکتس به‌عنوان هافبک دفاعی دوم در کنار ژابی آلونسو وجود نداشت؛ درحالی‌که تورس و فابرگاس در شروع بازی روی نیمکت بودند و کاپیتان آرسنال حتی برای دقایقی هم به زمین نرفت.

بدین‌ترتیب احتمال می‌رود دل بوسکه امروز از آرایش تهاجمی‌تر 2-4-4 استفاده کند و تورس در کنار ویا در ترکیب اصلی قرار بگیرد. تورس هم که زانویش را به تازگی جراحی کرده و در دقایقی که مقابل سوئیس به بازی آمد‌ چندان آماده نبود، وعده می‌دهد که عملکرد بهتری داشته باشد:« بیش از 2هفته است که با تیم تمرین کرده‌ام و به‌تدریج مصدومیتم را فراموش می‌کنم. حالا تصمیم با مربی است که مرا در ترکیب اصلی قرار دهد.»

اما دل بوسکه که علاقه زیادی به انجام تغییرات تاکتیکی ندارد، روز شنبه به روزنامه آس گفت که حداقل تغییرات را در تیمش اعمال خواهد کرد:« باید اعتماد به نفس‌مان را دوباره پیدا کنیم و روشی که ما را به موفقیت‌های قبلی رسانده، باور داشته باشیم.»

او در پیش‌بینی جریان بازی هم گفت:« انتظار داریم هندوراس بسته بازی کند ولی به هر حال مجبور می‌شوند گاهی باز شوند و باید بتوانیم از همین فضاها استفاده کنیم.»در میان بازیکنان هم نظرهای متفاوتی درباره لزوم تغییر آرایش تیم وجود دارد. ژابی آلونسو می‌گوید: «تغییر سیستم تیم سخت است؛

به‌خصوص اینکه این روش در بازی‌های تدارکاتی جواب داده.» جرارد پیکه اما معتقد است که حضور فابرگاس می‌تواند به اسپانیا کمک کند: «او تکنیک خوبی دارد، به‌خوبی به محوطه جریمه اضافه می‌شود و توان گلزنی خوبی دارد.»

رینالدو روئدا، سرمربی هندوراس هم توجهی به شکست اسپانیا در بازی اول ندارد و منتظر رویارویی با یک تیم قدرتمند است. روئدا که در بازی اول به‌دلیل محرومیت قبلی‌اش اجازه نشستن روی نیمکت را نداشت، می‌گوید: «نباید نتیجه بازی اول اسپانیا ما را فریب دهد. شکست این تیم مدعی باعث می‌شود که آنها در این بازی انگیزه بیشتری داشته باشند.»

او امیدوار است که داوید سوازو، مهاجم مشهور تیمش که بازی اول را از دست داد به این بازی برسد. هندوراس در بازی اول با یک گل مغلوب شیلی شد ولی چند حمله خطرناک هم داشت و همین دلیلی است تا فرناندو تورس این تیم را دست کم نگیرد:« آنها روی ضدحملات بازیکنان خطرناکی دارند که اگر بازی را آسان بگیریم، می‌توانند به ما ضربه بزنند. آنها هم به فکر پیروزی خواهند بود، چون تساوی به دردشان نمی‌خورد.»

کد خبر 110091

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز