سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی درخصوص مطالب مطرح شده در باره طرح حجاب و عفاف در کشور گفت:

نیروی انتظامی کار خود را ادامه می‌دهد و تلاش می‌کنیم از حاشیه‌ها پرهیز داشته باشیم و به این مباحث ورود نکنیم.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در جمع خبرنگاران در کرمان افزود: نیروی انتظامی یکسری  وظایف قانونی و ذاتی و  وظایفی هم در اجرای وظایف ضابطیت دستگاه قضایی دارد.

وی با بیان اینکه تصور نمی‌کنم اظهارنظر اینجانب در این زمینه ضرورتی داشته باشد، گفت: بزرگان در این مورد صحبت می‌کنند و این یک گفتمانی است که شاید اصل این گفتمان بد نباشد و در واقع تعیین تکلیفی برای این امر باشد.

احمدی مقدم با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی در حقیقت کار خود را ادامه می‌دهد و تلاش می‌کنیم از حاشیه‌ها پرهیز کنیم و به این مباحث ورود نداشته باشیم، گفت: اگر نقایصی در انجام ماموریت‌های خود چه از طریق گزارش‌های مردمی چه توسط ارزیابی‌های خودمان ببینیم، اهتمام داریم که این نقایص را برطرف کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: راهکارهای اجرایی طرح حجاب و عفاف مصوب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی وظایف همه دستگاه‌ها را مشخص کرده است. وی درخصوص برخورد فیزیکی با مسئله حجاب و عفاف نیز گفت: من منظور از برخورد فیزیکی را نمی‌دانم چیست و اینکه افرادی خودسر کار فیزیکی می‌کنند، از چنین چیزی ما اطلاعی نداریم.

این مقام مسئول اضافه کرد: نیروی انتظامی در چارچوب راهکارهای ارائه شده وظایف خود را انجام می‌دهد و اگر منظور از برخورد فیزیکی ضرب و جرح است، اینگونه نیست و اگر منظور،  انتظامی و قضایی است در چارچوب آنچه پیش‌بینی شده انجام وظیفه می‌شود و به این موضوع برخورد فیزیکی گفته نمی‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی در زمینه مسائل ناامنی در شرق کشور پس از انهدام گروهک ریگی گفت: بسترهایی که از درون چنین جنایتکارانی رشد و نمو می‌کند موجود است و ما باید به مسائل توسعه پایدار منطقه به لحاظ اقتصادی‌، فرهنگی، اشتغال و اجتماعی رسیدگی کنیم.
وی افزود: در ارتقای سطح امنیت، در کنترل مرز و مسائل دیگر بخشی در بیرون مرز یعنی فعالیت‌های سرویس‌های بیگانه، موضوع مواد‌مخدر و اینکه تلاش می‌کنند کشور ما را هدف قرار دهند بسترهای آسیب در شرق کشور را فراهم کرده‌اند.

احمدی مقدم انهدام گروه جندالشیطان و اعدام سرکرده آنها را که از 5‌سال پیش بیش از 150‌نفر را شهید‌ و صدها نفر را مجروح کرده و گروگان گرفته  بود، در امنیت این منطقه مؤثردانست و افزود: از همان روزی که این جنایتکار دستگیر شد به‌طور کلی شاهد افزایش و ارتقای امنیت در شرق کشور هستیم.

احمدی مقدم رویکرد آینده پلیس را تقویت مشارکت‌های اجتماعی در حوزه امنیت دانست و گفت: توجه کردن به این موضوع در بخش رسانه و آموزش‌های همگانی در دستور کار ما قرار دارد.

فرمانده نیروی انتظامی در خاتمه استفاده از فناوری‌های جدید و بهره‌گیری از آن و کاهش حضور فیزیکی پلیس را از مهم‌ترین برنامه‌های آینده پلیس برشمرد و افزود: استان‌ها این اختیار را دارند که با توجه به اولویت‌های جرایم هر استان ماموریت‌های خود را در چارچوب شورای تأمین انجام دهند و ما نیز متناسب با نیاز منطقه از آنها حمایت خواهیم کرد.

کد خبر 110235

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز