چهارشنبه ۲ تیر ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دوم تیرماه تولد 55 سالگی پرویز پرستویی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است که نقش‌های به یاد ماندنی وی را بر روی پرده سینما همه به خاطر داریم.

پرویز پرستویی بازی در فیلم سیزده 59 را با نقشی متفاوت به تازگی به پایان رسانده است.

به گزارش مهر، پرویز پرستویی متولد 1334 همدان دارای مدرک درجه یک هنری که معادل با کارشناسی است. وی فعالیت هنری را در مراکز رفاه خانواده، خانه های جوان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زیر نظر بهزاد فراهانی با نمایش ماجرای یک محل آغاز کرد.

در کارنامه پرستویی، سیمرغ بلورین فجر شانزدهم بخاطر بازی در فیلم آژانس شیشه‌ای و سیمرغ بلورین فجر بیست و سوم بخاطر بازی در فیلم بید مجنون مشهود است. بازیگری که با حضورهای متفاوت در فیلم های دفاع مقدسی، کمدی های فاخر و آثار اجتماعی توانست بسیاری از ظرفیت های بالقوه خود را بالفعل کند.

وی که بازیگری را با تئاتر آغاز کرد، پس از بازی در چند فیلم و مجموعه توانست جایگاه خاصی بین بازیگران ایرانی پیدا کند. بازیگری که ریسک تجربه در کارهای متفاوت را پذیرفت و کارنامه پربار سینمایی او 30 فیلم مختلف را شامل می‌شود که در میان آنها از فیلم‌های ماندگار سینمای دفاع مقدس تا آثار کمدی عام، کمدی‌های روشنفکرانه و ... می‌توان نمونه‌هایی پیدا کرد.

کد خبر 110311

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز