چهارشنبه ۲ تیر ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

گروه اجتماعی: سازمان تأمین‌اجتماعی برای دریافت فرانشیز درمان از بیمه‌شدگان تلاش می‌کند.

علی ذبیحی، مدیرعامل این سازمان، در توضیح حذف درمان رایگان گفت: حذف درمان رایگان و دریافت فرانشیز در واقع برای رعایت عدالت در بین همه بیمه‌شدگان سازمان انجام خواهد شد.

او دوم تیر صبح در جمع خبرنگاران درباره عدالت نهفته در حذف درمان رایگان  اظهار داشت: در برخی مناطق سازمان تأمین اجتماعی بیمارستان ملکی دارد و درمان رایگان ارائه می‌شود اما بیمه‌شدگان سایر مناطقی که در آنها مراکز درمانی ملکی وجود ندارد ناچارند برای بهر‌ه‌مندی از درمان فرانشیز پرداخت کنند. درصورت دریافت فرانشیز از این پس تمامی بیمه‌‌شدگان از شرایط یکسان برخوردار خواهند شد.

به گفته ذبیحی بیمه‌شدگان نیز تقاضاهایی مبنی بر استفاده از بیمه درمان تکمیلی دارند و حاضرند هزینه این نوع بیمه را نیز پرداخت کنند تا بتوانند از شرایط بهتر درمانی استفاده کنند و سازمان تأمین‌اجتماعی نیز با دریافت فرانشیز تلاش خواهد کرد که سطح خدمات درمانی این سازمان را ارتقا  دهد‌.

مدیرعامل تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه دریافت فرانشیز به‌صورت پلکانی اجرا خواهد شد، گفت: در تدوین برنامه 10‌ساله سازمان تأمین‌اجتماعی، دریافت فرانشیز درمانی به‌صورت پلکانی گنجانده شده و تصویب شده‌است که براساس آن، بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی برای برخورداری از خدمات درمانی در مراکز ملکی این سازمان طی یک برنامه پلکانی فرانشیز پرداخت خواهند کرد.

مهم‌ترین مشکلی که بر سر راه دریافت فرانشیز وجود دارد، تغییراتی است که می‌‌بایست در قوانین موجود اعمال شود.ذبیحی در این باره گفت: برای دریافت فرانشیز باید یک مسیر قانونی طی شود. در حال حاضر نگرفتن فرانشیز درمان در مراکز ملکی منوط به مصوبات مجلس است و بحث اصلی این است که اگر قرار باشد فرانشیز وجود داشته باشد باید  تغییراتی در قوانین ایجاد  شود.

بدهی‌ها و مشکلات مردم

بدهی سازمان تأمین‌اجتماعی به مراکز درمانی و داروخانه‌ها از پارسال مشکلاتی را برای بیمه‌شدگان پدید آورده‌است. اعتراض وزارت بهداشت برای حل این مشکل به جایی نرسید و مسئولان سازمان تأمین‌اجتماعی هر چند سال‌گذشته اعلام کردند که این مشکل حل شده‌است اما مراکز درمانی همچنان اعلام می‌کنند که مشکلاتی با این سازمان دارند.

ذبیحی در پاسخ به این سؤال که سرانجام بدهی سازمان متبوعش به مراکز درمانی به کجا کشیده است، گفت: ما تلاش می‌کنیم که این مشکل را حل کنیم و بدهی‌ سازمان را تا آنجا که امکان دارد به مراکز درمانی پرداخت کنیم.

هر چند او از زمان پرداخت این بدهی‌‌ها و حل این مشکل حرفی نزد اما تأکید کرد که وجود این بدهی‌ها چندان هم غیرعادی نیست و فاصله پرداخت همواره وجود داشته است.
در این میان اما مردم از برخوردی که در مراکز درمانی و به‌ویژه داروخانه‌های طرف قرارداد با بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی  می‌شود، گله‌مندند. برخی مراکز درمانی و داروخانه‌ها حتی مدعی شده‌اند که قراردادشان را با سازمان تأمین‌اجتماعی لغو می‌کنند.

مدیرعامل سازمان اما درباره کمبود احتمالی خدمات ارائه‌شده به بیمه‌شدگان گفت: مراکز درمانی و داروخانه‌ها اجازه ندارند در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی کوتاهی یا کم‌کاری کنند، آنها باید نسبت به قراردادی که با سازمان تأمین‌اجتماعی دارند متعهد باشند.

به گفته او چنانچه بیمه‌شدگان این سازمان از مراکز درمانی طرف قرارداد شکایتی دارند، می‌بایست با تلفن گویای سازمان تأمین‌اجتماعی تماس گرفته و گزارش کنند، تا سازمان تأمین‌اجتماعی نسبت به فسخ یا تمدید قرارداد به نفع بیمه‌شدگانش تصمیم بگیرد.

کد خبر 110316

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز