گروه حوادث: 2 سارق خشن بعد از دستبرد به حساب بانکی راننده پژو 206، دست و پای او را با زنجیر بستند

و وی را در بیابان‌های اطراف شهرستان ساوجبلاغ رها کردند. سارقان که با پول‌‌های دزدی دست به معامله محموله کراک زده بودند، قبل از عملی کردن دیگر نقشه‌های مجرمانه خود دستگیر شدند. بعد از ظهر چهارشنبه گذشته یکی از ساکنان هشتگرد هنگام عبور از بیابان‌های اطراف این شهر، متوجه پیکر نیمه جان مردی شد که روی زمین افتاده بود.

دست و پای این مرد با زنجیر بسته شده بود و وی درحالی‌که به‌سختی سخن می‌گفت، مدعی بود که طعمه 2 سارق حرفه‌ای شده است. مرد رهگذر بلافاصله ماجرا را به پلیس اطلاع داد و بعد از باز کردن دست و پای مرد مجروح، او را به نزدیک‌ترین درمانگاه برد.

یک ساعت بعد

ماموران کلانتری هیو شهرستان ساوجبلاغ که از ماجرا با خبر شده بودند، سرگرم تحقیق از مرد مجروح بودند. او که حالش بهتر شده بود، ماجرایی را که برایش اتفاق افتاده بود اینگونه شرح داد: ظهر امروز سوار بر خودروی پژو 206 شخصی‌ام در حال رفتن به قزوین بودم که حوالی کرج، 2 مرد دست تکان دادند و خواستند توقف کنم. آنها مدعی بودند که مسافر قزوین هستند و من هم که نمی‌خواستم تنها باشم، قبول کردم که سوار ماشین شوند.

وی ادامه داد: نرسیده به هشتگرد، یکی از آنها که بر صندلی جلو نشسته بود تیغه چاقویش را روی پهلویم گذاشت و گفت که اگر به دستوراتش عمل نکنم، مرا خواهد کشت. در همین هنگام متوجه شدم نفر دوم هم چاقوی بلندی در دستش دارد و چون جانم در خطر بود،

تصمیم گرفتم به حرفشان گوش کنم؛ این بود که به دستور آنها به طرف نظرآباد تغییر مسیر دادم و وقتی به بیابان‌های این منطقه رسیدیم، آنها خواستند توقف کنم.  مرد جوان ادامه داد: سارقان جوان حسابی کتکم زدند و بعد دست و پایم را با زنجیر بستند و در قسمت عقب ماشین‌ محبوسم کردند.

سپس با تهدید کارت عابربانکم و رمز آن‌را گرفتند و به‌راه افتادند. چند دقیقه بعد متوجه شدم که آنها مقابل یک دستگاه خودپرداز توقف کرده‌اند و مشغول برداشت پول از حسابم هستند. وقتی کارشان تمام شد،

دوباره ماشین حرکت کرد و این‌بار در بیابان‌های اطراف هشتگرد توقف کرد. سارقان خشن مرا با دست و پای بسته از داخل ماشین بیرون آوردند و همانجا رهایم کردند. آنقدر بدحال شده بودم که ناگهان از هوش رفتم و وقتی چشم باز کردم، یکی از ساکنان هشتگرد را بالای سرم دیدم.

یک اتفاق عجیب

بعد از حرف‌های مالباخته، ماموران او را سوار خودروی پلیس کردند تا به کلانتری منتقل کنند. در بین راه، مرد جوان که چشم از خیابان برنمی‌داشت و همه ماشین‌ها را زیرنظر گرفته بود، با دیدن یک پژو 206 که با سرعت زیادی در حرکت بود، شروع به سر و صدا کرد.

او خودروی خود را که مرد جوانی پشت فرمان آن نشسته بود، شناخت و مدعی شد راننده آن، یکی از همان سارقانی است که دست و پایش را با زنجیر بسته بودند. بعد از اظهارات این مرد، ماموران به تعقیب خودروی مورد نظر پرداختند و همزمان، ماجرا را به دیگر گشت‌های پلیس اطلاع دادند.

فرار، خلاف جهت اتوبان

درحالی‌که ماموران سرگرم تعقیب خودروی 206 بودند، جوان سارق ناگهان تغییر مسیر داد و خلاف جهت اتوبان تهران - قزوین به فرار ادامه داد. او با سرعت زیادی بین خودروهایی که از روبه‌رو در حرکت بودند ویراژ می‌داد و این در حالی بود که ماموران با شلیک تیرهای اخطار، همچنان او را تعقیب می‌کردند.

دقایقی بعد، سارق تحت تعقیب که حدود 8 کیلومتر خلاف جهت اتوبان رانندگی کرده بود، وارد یکی از فرعی‌های منتهی به شهرستان آبیک شد و از دید ماموران ناپدید شد.

دستگیری سر قرار

ماموران پلیس که می‌دانستند سارق تحت تعقیب به آبیک گریخته است، تصمیم گرفتند جست‌وجوهای خود را در این شهر ادامه دهند. چند ساعت از این ماجرا گذشته بود که فرد ناشناسی با پلیس تماس گرفت و اطلاعات مهمی را در اختیار ماموران قرار داد. او مدعی شد خودرویی که تحت تعقیب پلیس بود، هم‌اکنون در یکی از محله‌های آبیک توقف کرده و راننده آن قصد ملاقات با یکی از دوستانش را دارد.

سرهنگ اصغر هاشمی، رئیس پلیس شهرستان ساوجبلاغ  که فرماندهی عملیات دستگیری سارقان را برعهده داشت، گفت: به‌دنبال کسب این اطلاعات مردمی، ماموران راهی محلی شدند که سارق جوان در آنجا حضور داشت و در یک عملیات ضربتی او و همدستش را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: بعد از انتقال متهمان به اداره پلیس، مشخص شد که هر دوی آنها از سارقان سابقه‌داری هستند که پیش از این هم به همین اتهام دستگیر و راهی زندان شده بودند.

رئیس پلیس ساوجبلاغ افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این متهمان بعد از سرقت خودروی مالباخته و دستبرد به حساب بانکی او، با پول‌های دزدی یک محموله کراک خریده بودند و قصد داشتند با استفاده از خودروی مسروقه،  جرایم دیگری را مرتکب شوند که خوشبختانه به دام پلیس افتادند. 

وی تصریح کرد: به راننده‌های مسافرکش، مخصوصا آنهایی که سن و سال بالاتری دارند توصیه می‌شود فریب کرایه بالای مسافران دربستی را نخورند و از سوار کردن افراد غریبه در مسیرهای خلوت و منتهی به بیابان خودداری کنند.

سرهنگ هاشمی یادآور شد: پرونده سارقان دستگیر شده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است و تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

کد خبر 110420

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز