همشهری آنلاین: ایران و ترکیه می‌توانند مدل‌ها و مناسبات جدیدی را خارج از اراده صهیونیست ها- که بر مراکز اصلی تولید دارو سیطره دارند - در زمینه بهداشت و درمان به دنیا عرضه کنند.

محمود احمدی‌نژاد در دیدار وزیر بهداشت جمهوری ترکیه با بیان اینکه دو کشور در زمینه پزشکی، تولید دارو و روش‌های درمانی از پیشرفت‌های قابل توجهی برخوردار هستند،‌ گفت: ایران و ترکیه باید همکاری‌های خود را در تمام زمینه‌ها بخصوص بهداشت و درمان هرچه بیشتر گسترش داده و آنرا در خدمت همه ملت‌ها بویژه کشورهای اسلامی و فقیر قرار دهند.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: ایران و ترکیه می‌توانند مدل‌ها و مناسبات جدیدی را خارج از اراده صهیونیست ها- که بر مراکز اصلی تولید دارو سیطره دارند - در زمینه بهداشت و درمان به دنیا عرضه کنند .

وی تصریح کرد‌: امروز باید عدالت درمانی و بهداشتی را در جهان حاکم کرد و این نیازمند ایمان و اراده مستحکم و قوی است که خوشبختانه در مسئولین دو کشور وجود دارد. تکلیف انسانی و اعتقادی ایجاب می‌کند که در مقابل رنج مردم در نقاط مختلف جهان حتی در آمریکا و اروپا بی‌تفاوت نبوده و برای کمک به آنها تلاش کرد.

رییس‌جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه ایران و ترکیه دو قدرت تاثیر‌گذار بر مناسبات منطقه‌ای و جهانی هستند‌،اظهار داشت: دو کشور دارای تاریخ‌، فرهنگ و منافع مشترک هستند و امروز نیز ماموریت‌های مشترکی برعهده دارند که باید هم کشورهای خود را بسازیم و هم در سطح منطقه‌ای و جهانی در جهت کمک به ملت‌ها حرکت کنیم .

احمدی‌نژاد همچنین با تبریک میلاد امام علی (ع) با اشاره به علاقه مردم ترکیه به خاندان اهل بیت پیامبر اسلام (ص)گفت:حضرت علی(ع) عاشق مردم بود و تمام عمر شریف خویش را در راه خدمت به مردم سپری کردند و محور تلاش ایشان اجرای عدالت بود و در همین راه نیز به شهادت رسیدند .

وزیر بهداشت ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به بازدید خود از مراکز علمی و پزشکی کشورمان،دستاوردهای ایران در عرصه بهداشت و درمان را بسیار مطلوب و پیشرفته دانست و گفت: ترکیه به‌دنبال افزایش همکاری و تبادل تجربیات پزشکی با جمهوری اسلامی ایران است و آنرا به نفع دو ملت و ملت‌های منطقه می داند.

وی خاطرنشان کرد: بهداشت و درمان از مقولات مهم در زندگی انسان‌ها است و متاسفانه آن‌گونه که شایسته است به این موضوع توجه نمی‌شود و حتی برخی کشورهای پیشرفته به این مقوله بی‌توجه هستند بطوری که امروز بیش از 50 میلیون نفر در آمریکا فاقد بیمه هستند و وضع اجتماعی بسیار پریشانی دارند.

کد خبر 110456

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز