و ضمن تاکید بر پیشرفت بسیار خوب خطوط مترو بر پیگیری و اجراییشدن بودجههای مصوب مترو تاکید کردند.
پرویز سروری، سیدرضا اکرمی، مرتضی آقا تهرانی، حسن غفوری فرد، محمد اسماعیل کوثری و علیرضا محجوب، اعضای مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی ظهر دیروز ضمن بازدید از خطوط در حال ساخت مترو و امکانات و تجهیزات موجود، از نزدیک در جریان مشکلات مترو ناشی از عدمپرداخت بموقع اعتبارات مصوب و قانونی مترو قرار گرفتند.
افزایش ظرفیت جابهجایی به 4میلیون نفر
مدیرعامل شرکت مترو تهران در حاشیه این بازدید، با اشاره به مشکلات مالی مترو گفت: با اختصاص یک میلیارد دلار تصویب شده در مجلس شورای اسلامی که قرار است از صندوق ذخیره ارزی به این سازمان داده شود، ظرفیت جابهجایی متروی تهران روزانه به 4 میلیون مسافر افزایش خواهد یافت.
محسن هاشمی در حاشیه بازدید 6نفر از اعضای مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی از پروژههای خط 3، 4 و 7 متروی تهران درخصوص حضور و نقش نمایندگان شهر تهران در پیشبرد و توسعه پروژههای عمرانی افزود: نمایندگان تهران ماهانه بازدیدهایی را جهت بررسی و نظارت بر پروژههای عمرانی شهر تهران انجام میدهند که در این بازدید مجمع نمایندگان مردم تهران از نزدیک با مشکلات توسعه خطوط حملونقل ریلی آشنا شدهاند.
وی در ادامه صحبتهای خود با بیان اینکه نمایندگان بارها از وی پرسیدهاند که آیا برای اجرای پروژه خطوط مترو اعتبارات کافی است؟ یادآور شد: در پاسخ میتوان گفت که اگر یک میلیارد دلار حساب ذخیره ارزی به مترو داده شود، این میزان اعتبار جوابگوی مشکلات مترو خواهد بود و مترو میتواند همزمان با اجراشدن قانون هدفمندکردن یارانهها، ظرفیت خود را به جابهجایی روزانه 4میلیون مسافر افزایش دهد.
براساس این گزارش، جعفر ربیعی، مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران نیز در حاشیه این بازدید گفت: ایستگاههای توسعه شرقی خط 4مترو از میدان شهدا تا میدان کلاهدوز مراحل پایانی خود را طی میکند و اگر به اندازه کافی واگن در اختیار داشتیم، میتوانستیم تمام این مسیر را بهزودی به بهرهبرداری برسانیم تا شهروندان بتوانند از میدان انقلاب تا میدان کلاهدوز به طول 12کیلومتر را با مترو طی کنند، اما اکنون بهدلیل نبود قطار کافی امکان بهرهبرداری از ایستگاههای جدید را نداریم.
وی با تاکید بر اینکه برای بهرهبرداری از ایستگاههای جدید مترو و استفاده از ظرفیتهای بهوجود آمده، براساس برنامهریزیهای صورتگرفته باید تا پایان سال 30قطار، 70واگن دو طبقه و 28لکوموتیو وارد خطوط مترو شود، اظهار داشت: برای تحقق این مهم نیازمند پرداخت اعتبارات مصوب و قانونی مترو هستیم.
وی ادامه داد: از مجموع 30قطار مورد نیاز برای خطوط داخلی مترو هنوز قطار جدیدی تحویل نگرفتهایم و تنها 3قطار در حال مونتاژ است که امیدواریم هرچه سریعتر با پرداخت اعتبارات مصوب، زمینه مونتاژ و ورود واگنهای جدید را به خطوط محققسازیم تا ایستگاههای جدید بیاستفاده نماند و خاک نخورد.