جمعه ۱۱ تیر ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

گروه حوادث: سارق انباری آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی، در روز روشن به سراغ طعمه‌های خود می‌رفت

او در بازجویی‌ها ادعا کرد دلیلش برای سرقت‌های روزانه آن است که همسایه‌ها کاری به کار دزدها ندارند.

عصر هفدهم خرداد ماه، یکی از ساکنان آپارتمانی در شهرک شهید بهشتی در شرق تهران، هنگامی که مرد جوانی را دید که بی‌هدف در محل آپارتمان پرسه می‌زند و خانه‌ها را تحت نظر دارد با مرکز فوریت‌های پلیس 110 تماس گرفت و موضوع را اطلاع داد.

با این تماس، ماموران گشت کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس، به سرعت به محل رفته و مرد جوانی را که سرگرم سرقت از انباری یک مجتمع مسکونی بود دستگیر کردند.  با دستور قضایی قاضی اسماعیلی، دادیار شعبه هفتم دادسرای رسالت تهران، پرونده این مرد جوان برای رسیدگی‌های تخصصی در اختیار کارآگاهان مبارزه با سرقت   پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

سارق روزانه

متهم که جوان 33 ساله‌ای به نام عزیز است، دربازجویی‌ها با اعتراف به سرقت در محدوده تهرانپارس گفت: در طول روز با پراید سفید رنگ خود در خیابان‌های شرق تهران تردد می‌کردم و بعد از آنکه خودرویم را در جلوی مجتمع‌های مسکونی پارک می‌کردم،  با تخریب قفل وارد مجتمع شده و بعد از سرقت،  وسایل مسروقه را به‌خودرویم منتقل کرده و به سرعت دور می‌شدم.

مرد جوان درباره اینکه چرا روزها دست به سرقت می‌زده است، گفت: در آپارتمان‌ها و خصوصا مجتمع‌های شلوغ و بزرگ، ساکنان اطلاع چندانی از همسایه‌های خود ندارند و حتی اگر ببینند یک نفر در حال جابه جا کردن لوازم انباری یا آپارتمان است فکر می‌کنند مالک آپارتمان و یا آشنایان اوست و دخالتی نمی‌کنند.

سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن - رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ - با اعلام این خبر گفت: تا‌کنون 10 شاکی پرونده که از انباری آپارتمان آنها لوازم مختلفی از جمله فرش،  مانیتور،  مواد غذایی،  لوازم لوکس و... به سرقت رفته است،  از متهم شکایت کرده‌اند اما با توجه به اینکه گزارش‌های متعددی از سرقت از انباری و منازل در شرق تهران به‌ویژه در تهرانپارس گزارش شده است، 

دادیار شعبه هفتم دادسرای رسالت مجوز چاپ تصویر بدون پوشش متهم را صادر کرده است و از کسانی که این فرد را هنگام سرقت از انباری‌های مجتمع‌های مسکونی دیده‌اند درخواست می‌شود برای پیگیری پرونده و شناسایی متهم به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ضلع شمالی پل سید خندان یا شعبه هفتم دادیاری دادسرای رسالت مراجعه کنند و یا با شماره تلفن‌های 21866362 یا 22865757 تماس بگیرند.

کد خبر 110773

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز