چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۶
۰ نفر

علی کهن‌نسب: فوتبال فقط در زمین نیست. فوتبال در اینترنت هم هست. در بحث‌ها، در هواداری‌ها‌، در حواس‌پرتی‌ها،. در شلوغ کردن یک بعدازظهر کسل و البته در حاشیه‌هاست.

گرچه کارشناسان و بعضی فوتبالیست ها معتقد به فوتبال محض هستند و می‌گویند حاشیه‌های فوتبال باعث شکست‌ها می‌شود. اما برای هواداران، حاشیه‌ها به اندازه خود پاس‌کاری ‌ها و گل زدن‌ها جذاب است. به خصوص اگر پای جام جهانی در میان باشد.
و گرنه اخراج نیکلاس آنلکا، مهاجم جنجالی تیم ملی فوتبال فرانسه از اردوی این تیم در افریقای جنوبی به صدر خبرهای جام جهانی نمی‌رفت. نیکلاس آنلکا، مهاجم جنجالی تیم ملی فوتبال فرانسه در حالی از اردوی این تیم در افریقای جنوبی اخراج شد که پس از باخت این تیم مقابل مکزیک به ریمون دومنک، سرمربی فرانسه فحاشی کرده بود. و یا حضور یک تماشاگر در رختکن تیم ملی انگلیس اینقدر جذاب نمی‌شد که بارها ماجرای کتک‌کاریش از شبکه‌های خبری اعلام شود تا جایی که فیفا موضع‌گیری کند.

نیکولاس منگو، سخنگوی فیفا بااشاره به این مسئله گفته بود این مسئله برای فیفا کاملاً غیرقابل قبول است و به همین علت امنیت افزایش خواهد یافت تا دیگر چنین اتفاقاتی روی ندهد.

همین‌طور برای ما که تا همین چند ماه پیش عادت داشتیم بکهام را در زمین ببینیم حضور او روی نیمکت مربیان عجیب بود.

دیوید بکهام، کاپیتان پیشین تیم انگلیس که به علت آسیب دیدگی، جام جهانی 2010 افریقای جنوبی را از دست داد به کادر فنی این تیم اضافه شد.

و یا در میان این همه حاشیه درباره مارادونا این خبر هم شنیدنی است که یک طرفدار تیم ملی فوتبال آرژانتین به علت سرقت یک بسته پنیر از افریقای جنوبی اخراج شد.
 بعضی حاشیه ها هم کاملا طبیعی است این که طرفداران مشهور انگلیسی بعد از آن همه گاف‌هایی که تیم شان داده، بازیکنان این تیم را هو کنند.

تماشاگران انگلیسی پس از تساوی این تیم در مقابل الجزایر، این تیم را هو و با شعارهایی به شدت از عملکرد بازیکنان این تیم انتقاد کردند.

و یا عجیب است که بشنویم چهار بازیکن کره شمالی در آفریقا گم شدند. با اینکه فیفا شایعات منتشر شده درباره گم شدن چهار بازیکن تیم ملی فوتبال کره شمالی در افریقای جنوبی برای دریافت پناهندگی را تکذیب کرده، اما این خبر همچنان جذاب است.
 ویا حتی خبرهای فانتزی هم خواندنی است مثل اینکه یک آشپز سرشناس ایتالیایی در آستانه دومین بازی لاجوردی‌پوشان کشورش در رقابت‌های جام جهانی مقابل تیم ملی نیوزلند، برای بالا بردن روحیه شاگردان «مارچلو لیپی» پیتزای بزرگی درست کرده و روی آن نوشته بود:«زنده باد ایتالیا.» این آشپز ایتالیایی برای آن که علاقه خود را به بازیکنان و کادر فنی تیم ملی ایتالیا نشان دهد،آدمک «لیپی»، «کاناوارو» و «بوفون» را روی این پیتزا قرار داد. خوردن این پیتزا باید خیلی مزه بدهد.

ووووزلا  هم که برای خودش ماجرا دارد.تا جایی که بعضی  بازیکنان، صدای شیپورهای جنجالی ووووزلا را باعث اشتباهاتشان بدانند.

البته بازی در افریقا حتما ماجراهای خاص خود را دارد.مثل  شیوع بیماری نگران‌کننده تب‌زرد که باعث شده بسیاری از گردشگران شادابی و طراوت خود را از دست بدهند و از مناطقی که به جنگل و مناطق شرجی نزدیک‌تر است، دوری ‌کنند و برای اروپاییان دیدن یک پشه معمولی آنقدر فاجعه‌آمیز شود که گاهی هتل خود را تغییر ‌دهند.
مسئله‌ای که باعث نگرانی مقامات دولتی افریقای جنوبی شد تا از طریق شبکه‌های تلویزیونی مدام به فرهنگ‌سازی و توصیه‌های ایمنی مبادرت کنند.

البته اتحادیه فوتبال انگلیس از چند ماه پیش با علم به این مسئله، شرط مهم صدور ویزای افریقای جنوبی را داشتن تائیدیه واکسن تیفوئید عنوان کرده بود و بنابراین در شرایط کنونی نیازی به اطلاع‌رسانی به مردم انگلیس وجود ندارد.

یا اینکه میان همه خبرهای جام جهانی بشنویم، فوتبال باعث شده پلیس افریقای جنوبی، دو قاچاقچی چینی الماس را در ورزشگاه کیپ تاون بازداشت کند. این دو قاچاقچی برخلاف هر سال، پس از بار زدن سنگ الماس، خاک افریقا را ترک نکردند و برای تماشای بازی های جام جهانی در افریقا ماندند که همین مسئله باعث گرفتاری آنها شد.

کد خبر 110830

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز