گروه ورزشی: رقابت‌های لیگ برتر از یکشنبه 26 آذر گرمای تازه‌ای به فوتبال کشور می‌بخشد.

 در حال حاضر تیم‌های استقلال و سایپا رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند و در هفته سیزدهم این دو تیم طی امروز و فردا به میدان خواهند رفت. دو رقیب تهرانی هفته بعد هم در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند تا عیار آنها در لیگ سنجیده شود.

در حالی‌که استقلال و سایپا در صدر جدول در کنار یکدیگر حرکت می‌کنند پرسپولیس و استقلال اهواز نیز با فاصله امتیازی نزدیک، در صدد جبران این فاصله هستند.

رقابت‌های هفته سیزدهم طی دو روز برگزار می‌شود که طی آن امروز 3 بازی و فردا نیز 5 بازی انجام خواهد شد. برگزاری بازی‌ها در میانه هفته به فوتبال لطمه می‌زند و مانع حضور بیشتر علاقه‌مندان به فوتبال می‌شود.

با توجه به حساسیت موضوع مسئولین لیگ برتر باید بازی‌ها را در آخر هفته برگزار نمایند تا به حضور تماشاگران لطمه وارد نشود.

تیم فوتبال استقلال در مهمترین بازی به مصاف پیکان می‌رود. مرفاوی با استقلال در لیگ برتر نشان داد آینده درخشانی در پیش دارد. استقلال ساده فوتبال بازی می‌کند و خوب نتیجه می‌گیرد.

این تیم حتی در بدترین شرایط کمبود بازیکن نیز با استفاده درست از بازیکنان ذخیره‌اش انسجام خود را از دست نداده است.

استقلال در بازی یکشنبه با ترکیب کامل مقابل پیکان صف‌آرایی خواهد کرد. با رای‌ شورای استیناف مبنی بر بخشش سیاوش اکبرپور او می‌تواند در خط حمله استقلال حضوری دوباره داشته باشد.

اکبرپور یک بازیکن کلیدی استقلال است و باید دقت بیشتری بر رفتارهای داخل میدان خود داشته باشد تا با محرومیت‌های بیهوده مواجه نشود. استقلال در صورت کسب نتیجه مساوی یا پیروزی موقتاً به صدر جدول می‌رود تا در انتظار نتیجه دیدار سایپا و پاس باشد که فردا برگزار می‌شود.

در آن سوی میدان پیکان حریف آسانی برای استقلال نخواهد بود.

خط حمله پیکان با حضور محسن بیاتی‌نیا توانایی مقابله با حریف را دارد. استقلال در حال حاضر با 27 امتیاز و تفاضل گل کمتر در رتبه دوم جدول قرار دارد. در جدول پیکان با 16 امتیاز هشتم است.

در فولاد‌شهر ذوب‌آهن امروز میزبان راه‌آهن است. اصفهانی‌ها در این دیدار خلعتبری مدافع خود را بدلیل سه‌اخطاره‌بودن در اختیار ندارند و استراتولات نیز به مولداوی سفر کرده.

ذوب آهن بعد از نتایج بدآغاز فصل به تدریج در جاده موفقیت قرار گرفته است.راه‌آهن با حضور اکبر میثاقیان امیدوار است بتواند ناکامی‌های گذشته را جبران کند.

راه‌آهن که دو فصل قبل به سختی به لیگ برتر راه یافت از جمله تیم‌های ریشه‌دار در فوتبال ایران است که در این فصل چهره‌ رنگ پریده‌ای از خود ارائه داده است.

در آخرین بازی امروز صباباتری میزبان ابومسلم است. صباباتری اولین تیم در لیگ برتر بود که  به دلیل نتایج ضعیف سرمربی خود را اخراج کرد و اکنون با ضیایی به آرامش نسبی رسیده ولی باید برای دورشدن از منطقه خطر تلاش بیشتری بخرج دهد.

مشهدی‌ها از این شرایط صباباتری آگاه هستند و می‌خواهند ضربه دیگری را به حریف وارد کنند. در حال حاضر ابومسلم با 17 امتیاز در مکان ششم جدول ایستاده و صباباتری سیزدهم است.

برنامه بازی‌های یکشنبه 26 آذر

  • ساعت 15/14، ذوب‌آهن- راه آهن
  • ساعت 15/14، استقلال- پیکان
  • ساعت 15/14، صباباتری- ابومسلم
کد خبر 11128

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز