یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۷
۰ نفر

گویا این روز‌‌ها که به نظر برخی، گرمای هوا غیر‌قابل تحمل شده است تعدادی راننده‌های مسافربر قلاب به‌دست از آب گل‌آلود ماهی می‌‌گیرند.

آنها به‌محض سوار‌شدن مسافر، به‌جای تاکسی‌متر کولر را روشن می‌کنند و تا انتهای مسیر، جز  درباره گرمای هوا، قیمت بنزین، مصرف بالای کولر و بالاخره خساست برخی مسافران، حرف دیگری نمی‌زنند.

با وجود این مسافر بخت‌برگشته فقط در انتهای مسیر متوجه فلسفه این همه مقدمه‌چینی می‌شود. زیرا راننده‌های یاد‌شده در توجیه مطالبه دست‌کم 30‌درصد کرایه بیشتر، روشن بودن کولر را مطرح می‌کنند.

این در حالی است که استفاده از امکانات خودرو همچون قرار دادن بار در صندوق‌عقب و غیره رایگان بوده و راننده‌ها حق دریافت کرایه اضافه را ندارند. البته در مورد کولر می‌‌‌توان این موضوع را به اختیار راننده گذاشت.

با وجود این، روشن بودن کولر دلیل نمی‌شود که از مسافر کرایه اضافه دریافت شود. در همین رابطه می‌توان مراتب و تخلف‌ها را به سامانه 137 اطلاع داد و از بروز مجدد چنین تخلف‌هایی جلوگیری کرد.

دور‌زدن داربست‌ها

برخی عادت دارند برای احتیاط هم که شده از زیر داربست‌های ساختمان‌های در حال ساخت و تعمیر عبور نکنند. با وجود این چنین احتیاط‌هایی گاهی مورد تمسخر اطرافیان قرار گرفته و شخص مورد نظر به ترسو‌بودن و غیره متهم می‌شود، حال آنکه بسیاری از حوادثی که هر از چند گاهی در شهر پیش می‌آید به‌خوبی نشان می‌دهد که به‌واقع « احتیاط شرط عقل است».

ریختن قیر داغ روی عابران، سقوط داربست‌ها و بالاخره سقوط انواع و اقسام مصالح ساختمانی از جمله حوادثی است که برای عابران و کارگران ساختمانی زیر چنین داربست‌هایی پیش می ‌آید.

این در حالی است که به‌طور حتم چنین حوادثی برای افرادی که این داربست‌ها را دور می‌زنند به‌هیچ وجه پیش نمی‌آید. حتی عبور از زیر داربست‌هایی که دارای سقف ایمنی هستند نیز می‌‌‌تواند مخاطراتی در پی داشته باشد. سوراخ‌های کوچک و بزرگی که روی این سقف‌های نازک وجود دارد به خوبی نشان از عبور مصالح از آنها دارد.

در پارکینگ در پیاده‌رو

به‌واقع راه رفتن در بعضی از پیاده‌روهای شهر هنر می‌خواهد. موتورسوارها بهترین راه فرار از ترافیک شهر را پیاده‌رو می‌دانند. بعضی از بساز‌و بفروش‌ها از حریمی که قانون برای آنها مبنی بر تصرف پیاده‌رو مشخص کرده تجاوز می‌کنند، خودروهایی که  عمود بر راه پیاده‌رو پارک کرده و سد راه رهگذران می‌شوند و خیلی عوامل دیگر باعث می‌شود تا عابران پیاده هنگام گذر از پیاده‌روها با مشکل مواجه شوند.

همه اینها به کنار، این روزها در سطح شهر درهای خودکار پارکینگ‌هایی دیده می‌شوند که به‌جای باز‌شدن به داخل خانه، رو به خیابان و البته داخل پیاده‌رو باز می‌شوند. با وجود چنین درهایی ممکن است در حال عبور از پیاده‌رو باشید که ناگهان در پارکینگ خانه‌ای درست روبه‌رویتان باز شود. این در حالی است که راننده‌های از همه‌جا بی‌خبر نمی‌دانند پشت این در ممکن است یک عابر در حال گذر باشد.    

دریافت پول با حرکات ایروبیک

این روزها در سطح شهر کم‌وبیش شاهد نصب دستگاه‌های عابربانکی هستیم که علاوه بر شیک و مدرن بودنشان، ضریب امنیتی بالایی را هم برای مشتریان فراهم می‌کنند، اما گویا در بعضی از بانک‌ها بالا‌بردن ضریب امنیتی دستگاه‌ها بیشتر از خدمت‌رسانی به مشتری اهمیت دارد.

برای نمونه مانند آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید حفاظ‌کشی جلوی بانک باعث‌ شده تا مشتریان هنگام مراجعه به‌دستگاه خودپرداز مجبور شوند کلی پیچ و تاب به خود بدهند تا به دستگاه دسترسی پیدا کنند. این در حالی است که با کمی تمهیدات بیشتر می‌توان هم ضریب امنیتی دستگاه و مشتریان را افزایش داد و هم کار با خودپرداز را آسان کرد.

کد خبر 111396

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز