رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت به یک نگرانی شاغلان بخش حمل‌ونقل در سراسر کشور پایان داد و اعلام کرد

که سهمیه بنزین خودروهای عمومی قطع نمی‌شود اما براساس پیمایش اختصاص می‌یابد.

محمد رویانیان در گفت‌وگو با فارس در مورد میزان افزایش قیمت احتمالی و تک نرخی یا دونرخی شدن قیمت بنزین سخنی نگفت و اعلام کرد: پس از هدفمندشدن یارانه‌ها (اول مهر) طرح تعلق سهمیه سوخت خودروهای عمومی براساس پیمایش اجرایی خواهد شد و مقدمات این طرح باید به وسیله مسئولان وزارت کشور و وزارت راه فراهم شود.

وی توضیح نداد که این طرح فقط شامل خودروهای بین‌شهری است یا شامل خودروهای عمومی داخل شهرها نیز می‌شود. در همین حال با وجود اعلام اجرایی‌شدن قانون هدفمندشدن یارانه‌ها از نیمه دوم سال و ابتدای مهرماه دیروز یک مقام دولتی اعلام کرد که زمان دقیق اجرای هدفمندشدن یارانه‌ها اعلام نخواهد شد.

معاون توسعه وزیر بازرگانی در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: تاریخ دقیق اجرای هدفمندشدن یارانه‌ها برای ممانعت از برخی سوءاستفاده‌ها مشخص نیست.  ضیغمی توضیح نداد که چه نوع سوءاستفاده‌هایی از سوی چه کسانی از این مسئله امکان‌پذیر است.

محمد رویانیان در گفت‌وگو با فارس به یک نگرانی دیگر صاحبان خودرو پاسخ داد و تاکید کرد: پس از هدفمندی یارانه‌ها درصورتی که بنزین تک‌نرخی شود، مانده سهمیه بنزین ذخیره شده در کارت‌ها به مردم تعلق دارد و پس از تک‌نرخی‌شدن بنزین نیز به صاحبان کارت تحویل می‌شود.

در‌حال حاضر برای 3 ماهه تابستان 180 لیتر سهمیه بنزین برای خودروهای شخصی اختصاص یافته است و برای موتورسیکلت‌ها نیز در تابستان ماهانه 25 لیتر بنزین درنظر گرفته شده است.

برای آغاز هدفمندکردن یارانه‌ها در نیمه دوم سال‌جاری هنوز زمان و روش مشخص یا برنامه روشنی اعلام نشده است. تا زمان اجرایی‌شدن قانون، قیمت بنزین سهمیه‌ای معمولی لیتری 100‌تومان، سوپر سهمیه‌ای150 تومان، بنزین آزاد معمولی 400‌تومان و سوپر آزاد 550 تومان است.

کد خبر 111470

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز