گروه حوادث: دزد حرفه‌ای بعد از شناسایی طعمه‌هایش در داخل بانک، به تعقیب آنها می‌پرداخت و در فرصتی مناسب نقشه خود را عملی می‌کرد

این مرد که مصطفی نام دارد، زمانی دستگیر شد که بیرون از بانکی در منطقه گیشا به انتظار طعمه‌اش نشسته بود.آن روز ماموران کلانتری 137 تهران به‌دنبال دریافت گزارش‌هایی مبنی بر کیف‌قاپی و سرقت از مشتریان بانک‌ها، مشغول گشتزنی در این منطقه بودند که با دیدن مصطفی به او مشکوک شدند. مرد جوان سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت، مقابل بانک توقف کرده و چشم به در خروجی بانک دوخته بود و همین مسئله باعث ظن پلیس شد.

ماموران بعد از دستگیری مرد جوان، او را به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل کردند. گرچه این مرد مدعی بود که بیگناه است اما تعدادی از کسانی که پول‌هایشان طی روزهای گذشته توسط یک دزد موتورسوار از مقابل بانک‌ها به سرقت رفته بود، به محض دیدن مرد جوان، او را به‌عنوان دزد پول‌هایشان شناسایی کردند.

جوان سارق که چاره‌ای جز اعتراف نداشت به ماموران گفت: بعد از ورود به بانک‌ها، آنهایی را که پول زیادی دریافت می‌کردند و این پول‌ها را داخل کیف دستی‌ می‌گذاشتند، شناسایی می‌کردم و زودتر از این افراد از بانک خارج می‌شدم.

بعد سوار بر موتورسیکلتم، منتظرشان می‌ماندم و به محض خروج آنها از بانک، تعقیبشان می‌کردم. وقتی طعمه‌هایم به محلی خلوت می‌رسیدند، به آنها حمله می‌کردم و کیفشان را می‌دزدیدم.

سرهنگ یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: تا‌کنون 8 نفر از مالباختگان مرد سارق را شناسایی کرده‌اند و بازپرس پرونده با صدور مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره او، از دیگر مالباختگان خواسته است برای طرح شکایت به شعبه 11 بازپرسی دادسرای جنایی یا پایگاه دوم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

کد خبر 111865

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز