یکشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

معلوم نیست چرا برخی تصور می‌کنند فقط شترسواری است که دو لا دو لا نمی‌شود و برای نمونه با موتورسیکلت هر طور که خواستی می‌شود رفتار کرد.

مطابق تصور این گروه، چنانچه یک محموله مرتفع را ترک موتور گذاشته و یک نفر دیگر را نیز روی با‌ر‌ سوار کنی اوج خلاقیت است و  هیچ‌کس نمی‌تواند به گرد این حرکت آکروباتیک برسد.

به هر حال باید در نظر داشت که تصادف، بار کج و راست نمی‌شناسد و چنانچه اصول رانندگی و قوانین راهنمایی و رانندگی و از همه مهم‌تر اصول عقل را نادیده بگیریم به‌طور حتم پس از چندی نه بار به مقصد می‌رسد و نه بار‌بر.

با وجود این باید پذیرفت که هشدار‌های اطرافیان چنین افرادی نیز می‌تواند کارگشا باشد حال آنکه برخی عادت دارند در چنین موقعیت‌هایی فرد را تشویق کرده و از حرکات محیرالعقول وی تمجید کنند.

دست‌دادن ممنوع

شاید برای شما هم پیش آمده باشد در هنگام ابتلا به یک بیماری واگیر، دستی  برای سلام و احوال‌پرسی به سمت شما دراز شده را نفشرد‌ه‌اید اما با وجود توضیح عذر موجه، با چهره ناراحت طرف مقابل مواجه شده‌اید. یکی از دلایل این موضوع این است که برخی عادات اجتماعی  و هنجار‌های غلط باعث شده برخی تصور کنند هر فردی موظف است دست شما را در حال مرگ هم که باشد بگیرد و یک لبخند مصنوعی نیز چاشنی آن کند حال آنکه در فصول سرما  انواع آنفلوآنزا و در فصل گرم انواع بیماری‌های واگیر گوارشی از طریق همین هنجار‌های غلط خود را تکثیر می‌کنند. 

باید این تغییر را در خود ایجاد کنیم که گفته‌های پزشکان و متخصصان مهم‌تر از ناراحتی دیگران است. بنابراین چنانچه هر فردی در صورت ابتلا به بیماری‌های واگیر ضمن رعایت تمام نکات بهداشتی از دست دادن و رو‌بوسی با دیگران خودداری کند به طور حتم آمار انتقال این نوع بیماری‌ها کمتر شده  و این رفتار درست تبدیل به عادت اجتماعی جدید و البته مفید خواهد شد.

فروش آزاد بنزین

دوست دارید یک مسافرت خارج از شهر با خودروی شخصی داشته باشید تا از طبیعت بین راه هم لذت ببرید اما به‌خاطر کمبود بنزین تا به‌حال موفق به چنین کاری نشده‌اید؟ این را بدانید که افرادی هستند که سفر تابستانی امسالشان را به‌خاطر کمبود بنزین لغو نکرده‌اند.

این دسته از شهروندان فقط چرخی در سطح شهر می‌زنند تا گهگاه بخت با آنها یار شود و به رانندگانی با  گالن بنزین سیار بر‌خورد کنند. برای نمونه همان‌طور که در تصویری که آرمین ابراهیمی برای ما ارسال کرده است می‌بینید، یکی از رانندگان، گالن‌های حاوی بنزین را در کنار خیابان به‌صورت آزاد به‌فروش می‌رساند.

گفتنی است این کار علاوه بر غیرقانونی بودن‌ می‌تواند باعث حوداث ناگواری از جمله آتش‌سوزی نیز بشود. بنابراین با دیدن چنین افرادی  هرچه سریع‌تر با مراجع مرتبط از جمله پلیس تماس بگیرید.

فرار سطل مکانیزه

بعضی از شهروندان گلایه‌مند نبود سطل‌های مکانیزه سر جای خودشان هستند. گاهی اوقات این‌طور به‌نظر می‌رسد که انگار این چهارچرخ‌های مکانیزه، چهارچرخ دیگر هم کرایه کرده‌  و از دست رفتار‌های نابهنجاری که عده‌ای با آنها می‌کنند فرار کرده‌اند.

به‌واقع در خیلی از جاها مشخص نمی‌شود که چگونه سطل‌های زباله یکدفعه از جای خود به‌جای دیگری منتقل می‌شوند. گهگاه دیده می‌شود افرادی سطل‌های زباله را به سر کوچه انتقال می‌دهند و نفر بعدی سطل‌ را به‌جای نامعلوم‌تری می‌برد.

این در حالی است که انتخاب محل این سطل‌ها با اهداف خاصی مانند نزدیک بودن به همه اهالی اطراف  آن یا تخلیه مناسب توسط خودروهای مکانیزه در چنین مکانی صورت می‌گیرد. با وجود این، اگر جانمایی سطل نزدیک محل زندگی یا کسب برخی شهروندان مشکل‌آفرین شده است تماس با  مرکز 137‌مشکل‌گشا خواهد بود.

کد خبر 111878

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز