همشهری آنلاین: دولت موظف شده است نسبت به کشورهایی که هواپیماها و کشتی های ایرانی را بازرسی می کنند مقابله به مثل کند.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه 29تیر در ادامه بررسی گزارش یک فوریت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مبنی بر طرح مقابله با توطئه‌های آمریکا و انگلیس به منظور صیانت از دستاوردهای صلح‌آمیز هسته‌ای سازمان انرژی اتمی کشورمان را موظف کردند جهت تامین نیازهای سوخت رآکتورهای تحقیقات، آموزشی کشور برای مصارف پزشکی، صنعتی و کشاورزی، تولید و تامین سوخت 20 درصد را تمهید نماید.

بر اساس ماده دیگر این طرح که با 134 رای موافق، 2 رای مخالف و 8 رای ممتنع نمایندگان به تصویب رسید، دولت مکلف شد صرفا در چارچوب "توافقنامه پادمان " معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری نماید.

همچنین دولت مکلف شد فراتر از "توافقنامه پادمان " عمل نکند و اجابت درخواست‌های فراتر از این توافقنامه توسط دولت ممنوع است.

بر اساس مصوبه خانه ملتی‌ها که این ماده نیز با 141 رای موافق، 4 رای مخالف 7 رای ممتنع به تصویب رسید، دولت موظف شد نسبت به کشورهایی که به بازرسی هواپیماها و کشتی‌های ایرانی یا محموله‌های باری کشور مبادرت می‌ورزند و یا از تحویل سوخت به هواپیماهای ایرانی خودداری می‌کنند، مقابل به مثل نمایند.

کد خبر 112015

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز