همشهری آنلاین : رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: مدارک تافل که از سوی مراجعی غیر از وزارت علوم و یا مرجع رسمی این آزمون در خارج از کشور صادر شده باشد از نظر وزارت بهداشت معتبر نیست و تا زمان حل مشکل تافل مدارک مراکز دیگر پذیرفته نمی شود.

دکتر جبرائیل نسل سراجی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: با توجه به مشکلاتی که برای برگزاری آزمون تافل در ایران بوجود آمده و اعلام شده که این موضوع تا چهار ماه آینده حل می شود، ممکن است موسساتی از این زمینه سوء استفاده هایی داشته باشند و بازار مکاره ای راه بیندازند اما ما در وزارت بهداشت تنها سازمان سنجش و وزارت علوم را طرف قرارداد با سازمان بین المللی برگزار کننده آزمون تافل می دانیم.

وی گفت: تا زمانی که مشکل حل شود سایر مدارک آزمونهای زبان که از سوی مجامع رسمی و بین المللی صادر شده باشند در آزمونهای داخل کشور که نیاز به ارائه مدرک زبان باشد مورد قبول است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی درباره اعتبار مدرک زبان عمومی (MHLE) که از سوی وزارت بهداشت برگزار می شود، گفت: این آزمون برای دانشگاههای داخل کشور معتبر است و افرادی که نیاز به مدرک زبان برای آزمون دکتری تخصصی داشته باشند می توانند مدرک این آزمون را ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما در وزارت بهداشت مدرک آزمون MCHE را که از سوی وزارت علوم صادر می شود را معتبر می دانیم.

نسل سراجی گفت: به هر حال آزمون های زبان وزارتخانه های بهداشت و علوم با فرمت مخصوص ایران طراحی شده اند و ممکن است فردی آن را برای پذیرش در دانشگاههای خارج از کشور ارائه دهد مورد پذیرش قرار نگیرد چرا که بیشتر دانشگاههای خارجی اعتبار آزمون های بین المللی از جمله تافل و آیلتس را می پذیرند.

کد خبر 112116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز