به‌علت غیرقانونی بودن واگذاری شرکت مخابرات، درصورت لزوم طرحی را برای لغو این قرارداد در مجلس ارائه می‌دهیم.

Iran Parliament

احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به خانه ملت درخصوص طرح وی و الیاس نادران برای بررسی وضعیت واگذاری مخابرات و بازپس دادن آن به دولت درصورت روشن نشدن برخی نقاط ابهام گفت: نحوه واگذاری شرکت بسیار سود آور مخابرات کاملا غیرقانونی و با شرایط عدم‌رقابتی شدن بوده است. وی تاکید کرد: وقتی قرار است چنین شرکت سودآوری واگذار شود بایستی به‌صورت دقیق، شرایط رقابتی و مزایده برای آن رعایت شود. این درحالی است که در مورد مخابرات چنین مسئله‌ای رخ نداده است.

توکلی با تاکید بر اینکه قواعد قیمت‌گذاری برای چنین شرکت بزرگی نیز در بورس رعایت نشده است گفت: وقتی با یک شرکت به‌صورت انحصاری در بورس وارد می‌شوند قیمت واقعی آن پیدا نمی‌شود و این نوع واگذاری کاملا غیرقانونی است. وی تاکید کرد: از وزیر اقتصاد نیز دراین باره سؤال پرسیدیم که گفت ما هم اشکالات قانونی این واگذاری را قبول داریم. توکلی افزود: شرکت مخابرات تا به حال با ودایع مردم چرخیده است.

میزان ودایع مردم 5700‌میلیارد تومان بوده درحالی‌که آورده سرمایه خود شرکت مخابرات زیر یک میلیارد تومان است. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه حدود 100 نفر از نمایندگان مجلس حرف‌های ما را قانع‌کننده می‌دانند تصریح کرد: به‌طور قطع اگر لازم باشد طرحی را در مجلس برای لغو قرارداد فوق تنظیم و به‌صورتی که در مجلس هفتم قرارداد «ترک‌سل» را مورد بررسی قرار دادیم و با رای نمایندگان لغو کردیم با قرارداد و واگذاری فعلی مخابرات برخورد خواهیم کرد.

کد خبر 112278

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز