بازی 14 مرداد ذوب آهن و استقلال را می‌توان نخستین فینال لیگ دهم دانست. قبل از شروع لیگ برتر هم از این دو تیم در کنار 3 تیم پرسپولیس، سپاهان و استیل آذین به‌عنوان مدعیان قهرمانی نام برده می‌شد

فوتبال- لیگ برتر

و این بازی نخستین رویارویی بین 2 مدعی لیگ دهم است. آنچه حساسیت این بازی را بیشتر می‌کند، شکست روز دوم استقلال مقابل فولاد است و با این وضعیت آبی‌ها امروز فرصت اشتباه دیگری را ندارند. ذوب‌آهن یکی از 3تیم 6 امتیازی لیگ است و شکست استقلال مقابل این تیم فاصله 2رقیب را به 6 امتیاز می‌رساند. این می‌تواند بدترین اتفاق برای مظلومی باشد که با گذشت تنها 2هفته، فشار کار در استقلال را احساس کرده است. او در واکنش به انتقادات می‌گوید:« به غیراز ناصر حجازی، انتقادهای تمام پیشکسوتان استقلال از اوضاع این تیم، تنها به‌دلیل پست نگرفتن در استقلال است.»

مظلومی امیدوار است که تیمش در این فاصله کوتاه شکست خانگی‌اش را فراموش کرده باشد: «پس از بازی با فولاد 2روز برنامه ریکاوری داشتیم و استراحت کافی به بازیکنان دادیم تا خستگی آنها تا حدی برطرف شود و روحیه پرنشاطی برای بازی سخت برابر ذوب آهن پیدا کنند.

شرایط خوب است. حریف اصفهانی را کاملا آنالیز کرده‌ایم و در تمرینات نقاط ضعف و قوت‌شان را همراه با بازیکنان کار کرده‌ایم. ان‌شاءالله که بتوانیم دست‌پر از این مسابقه خارج شویم.» وی اضافه می‌کند: «در این مسابقه به اضافه بازیکنان مصدومی که قبلا داشتیم، مجتبی جباری و آرش برهانی را هم به همین دلیل در اختیار نداریم. بیشتر سعی کردیم شرایط روحی بازیکنان استقلال را بعد از شکست برابر فولاد به حالت مطلوبی درآوریم. استقلال تیم بزرگی است و همیشه بازی‌های خوبی مقابل حریفان بزرگ انجام داده است و از این حیث ما کاملا آماده بازی با ذوب آهن هستیم.»

بر خلاف استقلال، ذوب آهن تغییرات زیادی در نیم فصل نداشته، هماهنگ است و رقیب بسیار سختی برای این تیم خواهد بود. مظلومی می‌گوید: «‌ذوب‌آهن تیم خوبی است. آنها کادر فنی خوب و بازیکنان حرفه‌ای متعددی دارند که ترکیب‌شان نسبت به فصل گذشته دست نخورده است.

بازیکنان آنها سال‌هاست کنار هم بازی می‌کنند و از این‌رو حریف فوق‌العاده قدرتمندی در انتظار ما خواهد بود. امیدوارم خستگی و گرفتگی بدن بازیکنان استقلال از گذشته تا این بازی به‌طور کامل رفع شده باشد و آنها در این بازی با انرژی باشند.» مظلومی قبل از این بازی هم تاکید می‌کند که تیمش برای هماهنگی به زمان بیشتری نیاز دارد: «اصلی‌ترین عامل شکست استقلال مقابل فولاد همانطور که قبلا هم گفته‌ام، خستگی بازیکنان ما بود. پیش از شروع مسابقه‌ها هم تاکید کرده بودم که استقلال باید7-6 هفته ابتدای لیگ را سپری کند تا پس از آن در وقفه طولانی‌مدتی که میان بازی‌ها می‌افتد خودش را آماده‌تر کند. فقط خدا کند که ما در این چند هفته نتایجی بگیریم که در آینده دچار مشکل نشویم.»

بازی‌های استقلال و ذوب آهن در فصول اخیر همیشه جذاب بوده است. فصل گذشته ذوب آهن در بازی رفت در فولادشهر با گل خلعتبری به پیروزی رسید ولی استقلال در بازی برگشت این نتیجه را تلافی کرد و با تک گل اکبرپور به پیروزی دست یافت. تجربه همین بازی‌های نزدیک دلیلی است تا ابراهیم‌زاده حریفش را دست کم نگیرد. سرمربی ذوب‌آهن می‌گوید: «با اینکه استقلال بازی قبلی خود را باخته است اما مطمئنیم با توجه به بازیکنان باتجربه‌ای که در اختیار دارد با تمام قوا به اصفهان می‌آید و ما نیز سعی می‌کنیم یک بازی خوب و پرقدرت برابر این تیم انجام دهیم. تیم‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال وقتی یک بازی را واگذار می‌کنند در بازی بعد با انگیزه‌ای دوبرابر به میدان می‌آیند و به اعتقاد من بازی ما در برابر استقلال مانند همیشه زیبا و جذاب خواهد شد.»

او درباره شناختش از استقلال فصل جدید اضافه می‌کند:« به هر حال هنوز 2هفته بیشتر از رقابت‌های لیگ نگذشته است و نمی‌توان روی بازی‌هایی که تیم‌ها در این مدت انجام می‌دهند و سیستم بازی آنها زود قضاوت کرد؛ چرا که هنوز هماهنگی‌های لازم میان بازیکنان صورت نگرفته است. ما سعی می‌کنیم بدون توجه به حریف بازی اصلی خودمان را انجام دهیم. » تنها بازیکن مصدوم ذوب آهن، رافخایی است.

کد خبر 113160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز