گروه اجتماعی: علی ذبیحی مدیرعامل برکنار شده تأمین اجتماعی گفت: ما را بسیار مذمت کردند اما گفتیم که معتقد به چیزهای دیگری هستیم چرا که مردم را نمی‌توان با شعار فریب داد.

سازمان تامین اجتماعی

او افزود: فرصت نکردم تمامی پرونده‌های مفاسد اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی را بررسی کنم؛ این در حالی است که در معاونت‌های مختلف گزارش‌ها و پرونده‌های مختلفی در این مورد پیش می‌آمد، اما اجازه دهید تا دستگاه‌های ذیصلاح با وارد شدن به این موضوع آن را بررسی کنند چرا که به محض اعلام اسامی متهم می‌شوید.

ذبیحی در مراسم تودیعش با ارائه گزارشی از عملکرد 18 ماهه‌اش در این سازمان، فهرستی از صرفه‌جویی‌های انجام شده را بیان کرد.
او در توضیح اقداماتش برای جلوگیری از اتلاف سرمایه صندوق تأمین اجتماعی گفت: مانع از پرداخت حقوق ماهانه 100 میلیون تومان به افرادی شدیم که باید حقوق خود را از جایی دیگر دریافت می‌کردند اما این حقوق از سوی سازمان تأمین اجتماعی به آنها پرداخت می‌شد.

وی افزود: در بررسی اولیه در بخش درمان حدود یک‌هزار و 100 پزشک و پرستار که در مراکز اداری مشغول به کار بودند، با وجود فشارهای زیاد جابه‌جا شدند. این در حالی بود که کارهای مربوط به این پزشکان و پرستاران در حد افراد دیپلمه بود. او معتقد است که با وجود تبلیغات رسانه‌ای یک هزار و 563 میلیارد تومان در بخش درمان غیرمستقیم بودجه لحاظ شده بود که از این میزان یک هزار و 517 میلیارد تومان پرداخت شده و تنها مبلغ کمی از آن باقی مانده و درآمد سال گذشته یک هزار میلیارد تومان بیشتر از بودجه مصوب بوده‌است.

مدیرعامل سابق صندوق تأمین اجتماعی درمورد میزان بدهی صندوق به خط‌های اعتباری بانک‌ها نیز گفت: در مجموع 800 میلیارد تومان بدهی به خط‌های اعتباری بانک‌ها داشتیم که امروز نه تنها بدهی به بانک نداریم بلکه 165میلیارد تومان نیز نزد بانک‌ها سپرده داریم.

او درباره همترازی حقوق بازنشستگان و ارتباط آن با بدهی سازمان به مراکز درمانی توضیح داد که اجرای همترازی ماهانه 97 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و سازمان در حالی مبلغ مربوط به همترازی را به حساب بازنشستگان واریز می‌کند که هنوز تمامی سهام‌های مربوط به آنچه دولت در اختیار صندوق تأمین اجتماعی قرار داده تبدیل به پول نقد نشده است و چنانچه 2هزار و 500میلیارد تومان به‌طور کامل نقد می‌شد هیچ بدهی به بیمارستان‌ها نداشتیم.

او در بخش دیگری از حرف‌هایش با اشاره به گفته‌های منتشر شده از سوی نمایندگان مجلس گفت: شاید گفتن این جملات جالب نباشد اما به هر حال من سرباز انقلاب بوده و هستم و مردم در سال گذشته به خوبی نشان دادند که چقدر اهل بصیرت بوده و شعور دارند. تمامی اتفاقاتی که رخ داد برای آن بود که خواستند با خواسته‌های رئیس‌جمهور مقابله شود که بخشی از این مقابله‌ها از سوی نمایندگان مجلس بود که تأسف می‌خورم که چرا باید در مجلس عده‌ای با رأس فتنه همراهی کنند که امیدوارم در این باره من اشتباه کرده باشم.

ذبیحی که در تمام مدت 18ماهه مدیریتش بر سازمان همواره پست معاونت نیروی انسانی ریاست‌جمهوری را نیز داشته در حالی مدیرعاملی صندوق تأمین اجتماعی را ترک می‌کند که این صندوق در زمان مدیریتش بیشترین فراز و فرود را از سر گذرانده است. وی در عین حال با بیان اینکه برای کمک به سازمان و نظام آمده‌ بودیم نه برای ایجاد چالش، با لبخند گفته‌های خود را اینگونه ادامه داد که شاید رئیس‌جمهوری مرا دوست داشت و خواست تا از این همه فشار نجاتم دهد.

ذبیحی با بیان اینکه بسیار خوشحالم که این مسئولیت سنگین از دوشم برداشته شد، برای مدیران جدید نیز آرزوی موفقیت کرد و گفت: هر کمکی که از دستم برآید برای تأمین اجتماعی انجام می‌دهم؛ چرا که به‌عنوان عضوی از جامعه بیمه‌شدگان، سازمان را متعلق به‌خود می‌دانم.

وی درمورد پست‌های پیشنهادی دولتی نیز اظهار داشت: سمت‌های دولتی به من پیشنهاد شده اما قبول نکردم. مدیرعامل سابق تأمین اجتماعی اعلام کرد: به‌دلیل آنکه فردی دانشگاهی هستم به دانشگاه خواهم رفت.

کد خبر 113345

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز