گروه اقتصادی: چند روز پس از اظهار بی‌اطلاعی وزیر کار از نرخ بیکاری در کشور، معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی از بالارفتن نرخ بیکاری در بهار امسال خبر داد.

جوانان

حمید حاجی عبدالوهاب در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه براساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری، بهار امسال به 14.6 درصد رسیده است، گفت: این عدد در زمستان سال گذشته 14.1 درصد بود که نشان‌ می‌دهد در 3 ماه اول سال جدید افزایش نیم درصدی داشته است.

او بروز خشکسالی در تعدادی از استان‌ها مانند استان فارس و افزایش خروجی‌های دانشگاه را از عوامل عمده افزایش نرخ بیکاری اعلام کرده است. به گزارش همشهری، نرخ بیکاری در سال 1388 برابر با آمار مرکز آمار ایران با1.5  درصد افزایش به 11.9 درصد رسید. نرخ بیکاری بهار سال گذشته11.1 درصد و تابستان و پاییز گذشته11.3  درصد اعلام شده بود.

افزایش نرخ بیکاری به14.6 درصد در 3ماهه نخست امسال نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در بهار 1389 نسبت به متوسط نرخ بیکاری در سال گذشته بیش از2.7  درصد و نسبت به بهار سال گذشته3.5  درصد افزایش یافته است.

معاون وزیر کار و امور اجتماعی در شرایطی از افزایش نرخ بیکاری در بهار امسال خبر می‌دهد که هنوز مرکز آمار ایران گزارشی از وضعیت اشتغال و بیکاری در بهار امسال منتشر نکرده است. به گزارش همشهری، تشدید رکود اقتصادی و تنگنای نقدینگی بخش‌های اقتصادی باعث تشدید نرخ بیکاری در کشور شده است اما دولت مصمم است با تزریق 11‌هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی با رویکرد بنگاه‌های زودبازده، مانع تشدید نرخ بیکاری شود. البته بین وزارت کار و امور اجتماعی بر سر تکلیفی بودن یا نبودن تسهیلات اشتغال‌زایی هنوز اتفاق نظر وجود ندارد.

کد خبر 113527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز