دارید شب‌هنگام توی یک خیابان رانندگی می‌کنید که یکدفعه نور زردرنگی از جلو به چشمانتان می‌تابد و تمام تمرکزتان را به‌هم می‌زند.

سطح شیب دار

ای‌کاش ماجرا فقط به چند لحظه به‌هم خوردن تمرکز حواس ختم شود اما کمی‌ که به خود می‌آیید متوجه موتورسیکلتی می‌شوید که لحظه به لحظه از روبه‌رو به شما نزدیک‌تر می‌شود. این روزها علاوه بر عبور موتورسواران از چراغ‌قرمز و پیاده‌رو باید عبور در خلاف جهت خیابان‌ها را هم به توانایی‌های آنها‌(!)اضافه کرد.

اینطور که از شواهد برمی‌آید بعضی از موتورسواران برای رسیدن به مقصد، کوتاه‌ترین راه را انتخاب می‌کنند و مانند آنچه در تصویر می‌بینید می‌خواهند نشان دهند که با قوانین هندسی به‌خوبی آشنایی دارند. این درحالی است که در خلاف جهت خیابان راندن آنها می‌تواند راننده‌ای را شوک‌زده کند و منجر به بروز حادثه‌ای خطرناک شود. پس بهتر است آنها به‌جای رعایت قوانین هندسی، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را در دستور کار قرار دهند.

ته‌مانده‌های اثاث‌کشی

اثاث‌کشی بعضی‌ از ساکنان مجتمع‌ها با باقی‌ماندن کلی از تکه‌پاره‌های کارتن‌ها و پلاستیک‌ها و خرده‌ فیبرها در راه‌پله همراه می‌شود؛ به‌گونه‌ای که انگار پس از اثاث‌کشی آنها بمبی در راه‌پله منفجر شده است.

شاید هنگام اثاث‌کشی به‌ ناچار مقداری آشغال‌های ریز در راه‌پله و اماکن عمومی ساختمان بریزد اما فرهنگ آپارتمان‌نشینی حکم می‌کند ساکن واحدی که باعث کثیفی اماکن عمومی شده است، خودش نیز تمیز کردنشان را به‌عهده بگیرد. اما گهگاه بعضی از ساکنان مجتمع‌ها از زیر بار چنین مسئولیتی شانه خالی می‌کنند.

این موضوع وقتی برای سایر ساکنان ناراحت‌کننده‌ تمام می‌شود که چنین ساکنی هنگام تخلیه واحد، پرداخت مبلغ شارژ ماهانه خود را نیز قبول نمی‌کند. گفتنی است باقی‌ماندن آشغال‌های اثاث‌کشی در مجتمع‌های تجاری بیشتر به چشم می‌خورد.

پیرایش هنری

از زمان نصب برچسب‌های قیمت روی اجناس و نصب تابلوهای نرخ ارائه خدمات روی دیوار مغازه‌ها چند سالی می‌گذرد. با وجود این، برخی افراد نرخ‌های مصوب یاد شده را نادیده می‌گیرند. شاید بتوان صنف آرایشگاه مردانه را نماد نرخ‌های سلیقه‌ای دانست که هیچ نظارتی جز در مورد رعایت موارد بهداشتی در آنها مشاهده نمی‌شود.

برخی شاغلان این صنف تصور می‌کنند در همه موارد ریش و قیچی دست آنهاست و به همین دلیل نرخ‌های مصوب اتحادیه را به‌عنوان تابلویی تزئینی روی دیوار می‌گذارند تا خاک بخورد. برخی از آنها نیز کار پیرایش مردانه را فعالیت هنری می‌دانند و به همین دلیل تعیین نرخ برای آن را کاری نادرست و غیرقابل اجرا قلمداد می‌کنند. به‌نظر آنها خود مشتری‌ها نرخ تعیین‌شده پیرایشگر را قبول می‌کنند زیرا از کار وی راضی هستند. حال آنکه چنانچه با این نگاه به‌نحوه نرخ‌گذاری تمامی اصناف نگاه شود، به‌قول معروف «سنگ روی سنگ بند نمی‌شود». به هر حال بهتر است اتحادیه این صنف نظارت بیشتری روی نرخ‌های آنها داشته باشد.

گمشده‌ای به‌نام قبض

پیشنهاد می‌کنیم که اگر هرکدام از قبوض گاز، برق، تلفن یا آب در فاصله‌ای بیشتر از 2ماه به‌دست‌تان نرسید، خودتان بروید به سازمان مربوطه و پیگیر ماجرا شوید؛ چراکه ممکن است در صورت بی‌خیالی با مضمون «نرو پی‌اش، قبض خودش می‌آیه» با قطعی آنها در زمانی زودتر از حد تصورتان مواجه شوید.

گاهی اوقات در اثر باد، شیطنت بچه‌‌های بازیگوش یا هر علت دیگری قبض‌ها از جلوی در خانه جابه‌جامی‌شوند اما گویا بعضی افراد با دیدن قبوض در وسط کوچه و خیابان به‌جای رساندنشان به در منزل مورد نظر یا دست‌کم انداختن به صندوق پست، آنها را به ناکجا‌آبادی مثل کنار باجه تلفن انتقال می‌دهند که نه‌تنها هیچ کمکی به ماجرا نمی‌کند بلکه باعث گم شدنشان نیز می‌شود. بهتر است که مجتمع‌ها به نصب جعبه‌های پستی مناسب در جلوی در ورودی اقدام کنند.

کد خبر 113776

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز