گروه حوادث: با مرگ یکی از مجروحانی که در جریان سرقت مسلحانه 8 کیلو طلا در خیابان مجیدیه تهران هدف گلوله سارقان قرار گرفته بود، رسیدگی به این پرونده وارد مرحله‌ای تازه شد

thief gun

شامگاه سه‌شنبه گذشته، 4 مرد مسلح قدم به طلافروشی‌ای در 16 متری مجیدیه تهران گذاشتند و به تهدید صاحب مغازه و مشتریانی پرداختند که داخل طلافروشی بودند. یکی از سارقان که کلاشینکف در دست داشت، برای ترساندن فروشندگان طلافروشی شروع به تیراندازی کرد و سارقان دیگر، بعد از اینکه حاضران در مغازه را در گوشه‌ای جمع کردند، شروع به جمع‌آوری طلاهای داخل ویترین کردند.

صدای شلیک‌های پیاپی سارقان، خیلی زود همسایه‌ها را در جریان این سرقت قرار داد و طولی نکشید که جمعیت زیادی پشت در طلافروشی جمع شدند. دزدان مسلح که نقاب به‌صورت داشتند، بعد از جمع‌آوری 8 کیلو طلا از مغازه خارج شدند و وقتی خود را در محاصره مردم دیدند، شروع به تیراندازی به سوی آنها کردند.

در جریان شلیک‌های بی‌هدف سارقان، 5 نفر از کسانی که برای کمک به صاحب طلافروشی در محل جمع شده بودند، هدف گلوله قرار گرفتند و مجروح شدند. به این ترتیب جمعیت کنار رفت و سارقان توانستند خود را به موتورسیکلت‌هایشان که بیرون از طلافروشی پارک شده بود، برسانند.

دستگیری قبل از فرار

دزدان نقابدار سعی داشتند هر طوری شده از محل فرار کنند اما یکی از آنها وقتی نتوانست موتورش را روشن کند، پای پیاده به فرار ادامه داد. فرار این مرد چند دقیقه بیشتر طول نکشید و او دقایقی بعد از سوی مردم و ماموران گشت کلانتری که در محل حاضر شده بودند، دستگیر شد. با انتقال متهم به اداره آگاهی، افرادی که در جریان تیراندازی‌های مرگبار سارقان مجروح شده بودند نیز به بیمارستان انتقال یافتند.

3 نفر از این مجروحان که حال آنها وخیم‌تر بود، به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان رسالت منتقل شدند و تلاش پزشکان برای نجات جان آنها شروع شد. درحالی‌که مجروحان حادثه تحت درمان قرار داشتند، ماموران پلیس توانستند در بازجویی از سارقان دستگیر شده به سرنخ‌هایی از دیگر متهمان دست پیدا کنند. آنها در ادامه موفق شدند یکی دیگر از سارقان را نیز دستگیر کنند اما بررسی‌ها نشان می‌داد که دیگر متهمان از ترس اینکه از سوی پلیس دستگیر شوند، به دیگر شهرها گریخته‌اند.

درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری متهمان دیگر ادامه داشت، یکی از مجروحانی که در بیمارستان بستری بود، نیمه‌شب یکشنبه گذشته به‌علت شدت جراحات وارده، جان خود را از دست داد و به این ترتیب پرونده رنگ و بوی جنایی به‌خود گرفت.

به این ترتیب اتهام قتل عمد نیز به اتهامات سارقان دستگیر شده اضافه شد و پلیس امیدوار است با سرنخ‌هایی که از دیگر متهمان در اختیار دارد، آنها را دستگیر کند.براساس این گزارش حال بقیه مجروحانی که در جریان این سرقت مسلحانه هدف گلوله قرار گرفته‌ بودند رضایت‌بخش اعلام شده است.

کد خبر 114049

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز