به گفته حجت ا... ملاصالحی مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهرداری تهران سیاست ترجیح سواره بر پیاده و فراموش شدن جایگاه انسان در شهر، حاکمیت خودروها، معضل ترافیک وآلودگی هوا را به شهر تحمیل ساخت و موجب شد تلاش عمده شهرداران دوره های مختلف متوجه حل مسئله ترافیک در قالب احداث دهها پل و اتوبان وخیابان و... شود.
وی سیاست جدید مدیریت شهری راتشویق پیاده روی در شهر دانست که به همین دلیل اصلاح و بهسازی پیادهروها در دستور کار شهرداری قرار گرفته است،شیوه اجرایی در این پروژه به گونهای است که با حذف تمامی عناصر مزاحم مسیر جهت عبور معلولان و کم توانان حرکتی نیز مناسب سازی شده است.
وی که دردهمین نشست تخصصی پایگاه مدیریت دانش شهری با موضوع بررسی سیمای شهری و با تاکید بر بهسازی خیابان ولیعصر(عج )سخن میگفت،جدیت شهرداری در تحقق سیاست بهسازی و اصلاح پیادهروها به منظور فراهم شدن شرایط پیاده روی برای شهروندان را در حدی دانست که انجام پروژه ای که درعرض 10سال میسر بود به یک باره در مدت حدود یک سال و با هزینه ای کمتر از آنچه پیش بینیشده بود به پایان رسید.
ملاصالحی در ادامه افزود: البته در این راه مشکلات بسیاری پیش روی شهرداری بود تا جایی که تنها در مسیر 500 متری میان انقلاب و طالقانی با مشکلات بسیاری حتی در مجموعه شهرداری مواجه شدیم.