گروه حوادث: مرد جوان بعد از سرقت از خانه پدرزنش برای اینکه ردی از خودش به جا نگذارد، آنجا را به آتش کشید.

متهم دستگیر شده

متهم تصور نمی‌کرد دوربین‌های مداربسته‌ بانکی که در نزدیکی محل حادثه بود، راز او را فاش کند. صبح 12 تیرماه امسال، ماموران کلانتری 117 تهران در جریان آتش‌سوزی در یک خانه مسکونی در جنوب تهران قرار گرفتند و برای بررسی موضوع راهی آنجا شدند.

آنها وقتی به محل حادثه رسیدند که آتش‌نشانان حریق را خاموش کرده و سرگرم بررسی علت آتش‌سوزی بودند. وقتی این آتش‌سوزی از سوی کارشناسان آتش‌نشانی عمدی اعلام شد پرونده در اختیار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و بررسی‌های تخصصی برای کشف راز آتش‌سوزی شروع شد.

داماد عصبانی

تحقیقات اولیه نشان می‌داد آتش‌سوزی زمانی رخ داده که ساکنان خانه در مسافرت بودند. این در حالی بود که سرقت خاصی از داخل خانه صورت نگرفته بود و احتمال داشت که انگیزه عامل یا عاملان آتش‌سوزی از این اقدام، انتقام‌جویی از صاحبخانه باشد.
با این فرضیه، بررسی‌ها برای شناسایی متهم وارد مرحله‌ تازه‌ای شد و ماموران به شناسایی افرادی پرداختند که با صاحبخانه دارای مشکل و اختلاف بودند.

آنها متوجه شدند داماد خانواده به‌نام بهروز از مدتی قبل با همسرش دچار اختلافات شدید بوده و همین اختلافات، باعث شده بود که زن جوان، او را ترک کند و به خانه پدرش برود. پس این احتمال وجود داشت که بهروز برای انتقام‌جویی از همسرش، خانه پدر او را به آتش کشیده باشد.

تیم تحقیق، بررسی‌های خود را روی این فرضیه متمرکز کرد. محل زندگی بهروز تا خانه شاکی فاصله چندانی نداشت و داماد جوان به راحتی می‌توانست خود را به این خانه برساند و نقشه‌ انتقام‌جویی‌اش را عملی کند. ماموران برای پی بردن به حقیقت، راهی خانه بهروز شدند و به تحقیق از او پرداختند. این مرد که وانمود می‌کرد از ماجرای آتش‌سوزی خانه پدرزنش شوکه شده است، ادعا کرد که از آتش‌سوزی خبر ندارد و در زمان آتش‌سوزی در خانه خودش بوده است.

دوربین مداربسته

داماد جوان چنان با قاطعیت اتهامات خود را رد کرد که ماموران تصمیم گرفتند تحقیقات خود را در مسیر دیگری دنبال کنند. آنها این بار متوجه موضوعی شدند که می‌توانست راز گشای این معمای پیچیده باشد. ماموران متوجه شدند در نزدیکی خانه شاکی، 2 بانک وجود دارد که هر دوی آنها مجهز به دوربین مداربسته در داخل و خارج بانک هستند.

ماموران با هماهنگی مسئولان بانک، به بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌ها پرداختند تا شاید بتوانند عامل آتش‌سوزی را شناسایی کنند. این تحقیقات خیلی زود نتیجه داد و ماموران متوجه شدند که دوربین‌های مداربسته یکی از بانک‌ها، بین ساعت 3 تا 5 بامداد، 2 بار چهره داماد خانواده را در مسیر رفت و برگشت به خانه پدر همسرش ضبط کرده‌اند.

از آنجا که این مرد پیش از این ادعا کرده بود شب حادثه را در خانه خودش بوده است، ماموران بار دیگر راهی خانه وی شدند و او را دستگیر کردند. مرد جوان بعد از انتقال به اداره آگاهی، تحت بازجویی قرار گرفت و وقتی از ماجرای دوربین‌های مداربسته باخبر شد، لب به اعتراف گشود.

سرقت مدارک

بهروز گفت: مدتی قبل بین من و همسرم بر سر مسائل خانوادگی اختلافات شدیدی به‌وجود آمد و این اختلافات تا حدی پیش رفت که باعث شد تصمیم به جدایی بگیریم. از همان زمان همسرم خانه را به حالت قهر ترک کرد و به خانه پدرش رفت تا با آنها زندگی کند.

شب حادثه وقتی خبردار شدم که خانواده همسرم دسته جمعی به مسافرت رفته‌اند، تصمیم گرفتم به خانه آنها بروم و مقداری مدارک مربوط به‌خودم و همسرم را که در آنجا بود، سرقت کنم. آن شب برای پیدا کردن مدارک همه اتاق‌ها را وارسی کردم تا اینکه توانستم آنها را به دست بیاورم اما هنگام خروج متوجه شدم که اوضاع خانه را بدجوری به هم ریخته‌ام.

می‌دانستم که اگر خانواده همسرم از سفر برگردند حتما متوجه حضور دزد در خانه خواهند شد و من لو می‌روم. پس تصمیم گرفتم برای از بین بردن ردی که به جا گذاشته بودم، خانه را آتش بزنم اما باورم نمی‌شد دوربین‌های مداربسته بانک دستم را رو کنند.

سرهنگ لیراوی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات متهم، مدارک سرقت شده از خانه شاکی کشف شد و داماد خلافکار برای ادامه تحقیقات در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

کد خبر 114141

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز