یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۴
۰ نفر

مسئولان برگزاری المپیک نوجوانان تلاش می کنند توجه جهانیان را به این رقابت‌ها جلب کنند.

دوچرخه 568

 آنها بر این باورند که این ورزشکاران ستاره‌های فردای ورزش جهان خواهند بود.برگزاری رقابت های فوتبال نیز باعث شده بیشتر به این رقابت‌ها اهمیت داده شود. 6 تیم پسران و 6 تیم دختران برای کسب دو مدال طلای رشته‌های فوتبال پسران و دختران در این مسابقات با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در برگزاری اولین دوره رقابت‌های فوتبال نکات جالبی به چشم می‌خورد.

شروع رقابت‌ها با فوتبال

فوتبال در میان 26 رشته المپیک نوجوانان، اولین رشته‌ای است که مسابقات آن برگزار می‌شود. تیم‌های دختران ایران و ترکیه اولین دیدار المپیک را برگزار کردند که این مسابقه با برتری 4بر2 ترکیه به پایان رسید.

جوان‌ترین گروه سنی

تورنمنت فوتبال المپیک نوجوانان با شرکت 216 نوجوان دختر و پسر متولد پس از اول ژانویه 1995 در مسابقات زیر 15 سال، جوان‌ترین گروه سنی را نسبت به یکدیگر رقابت‌های فیفا تشکیل می‌دهد. مسابقات فیفا شامل تیم‌های زیر 17 سال، زیر 20 سال و بزرگسالان است.

هر تیم دو دروازه بان

تیم ها طبق قانون بازی‌ها تنها 2 دروازه‌بان در فهرست نهایی خود دارند و هر 2 دروازه‌بان منتخب باید در ترکیب نهایی هر تیم قرار بگیرند.

18 شماره برای بازیکنان

فقط شماره‌های یک تا 18 باید به بازیکنان داده شود. شماره یک باید به یکی از 2 دروازه‌بان تعلق بگیرد.

نیمه‌های 40 دقیقه‌ای

تغییراتی در زمان بازی رقابت‌های زیر 15 سال داده شده است. در تورنمنت فوتبال نوجوانان، هر مسابقه 80 دقیقه به طول می‌انجامد که شامل 2 نیمه 40 دقیقه‌ای است. 15 دقیقه زمان استراحت میان 2 نیمه هم برای تیم ها در نظر گرفته می‌شود.

بازی‌ بدون وقت اضافه

وقتی رقابت‌ها به مرحله حذفی برسد، هر مسابقه‌ای که پس از 80 دقیقه قانونی به تساوی کشیده شود، بلافاصله تیم پیروز با ضربات پنالتی تعیین می‌شود.

هر شرکت‌کننده، یک لوح تقدیر

کشورهای برتر در هر تورنمنت مدال طلا، نقره و برنز و همچنین لوح تقدیر دریافت می‌کنند و به دیگر تیم‌ها نیز لوح تقدیری به پاس شرکت در این مسابقات اهدا می‌شود. جایزه بازی جوانمردانه فیفا نیز در هر تورنمنت به تیمی که عادلانه‌ترین بازی را به نمایش گذاشته باشد، داده می‌شود.

شانس میزبان

سنگاپور در رقابت‌های پسران به میدان می‌رود که اولین حضور میزبان در رقابت‌های فیفا به شمار می‌رود. این تیم که قدرت منطقه‌ای فوتبال و قهرمان رقابت‌های کنفدراسیون آسنا (که پیش تر با نام جام تایگر شناخته شده بود) شده، همچنان به دنبال کسب اولین موفقیت جهانی خود است.

تورنمنت فوتبال المپیک نوجوانان به تیم میزبان یک فرصت طلایی برای نشان دادن خود به جهانیان داده است.

احیای فوتبال در هائیتی

حضور تیم پسران هائیتی در روز 25 مرداد در اولین دیدار خود مقابل بولیوی بسیار قابل توجه بود . این اولین حضور آنها در یک تورنمنت بین‌المللی، پس از زلزله ژانویه گذشته است.

بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین

ترکیه پرجمعیت‌ترین کشور در میان 12 شرکت کننده با جمعیتی حدود 78 میلیون نفر است، در حالی که ایران بزرگ‌ترین کشور است.

کد خبر 114985
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز