علی سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی میزبان حبیب کاشانی و علی فتح‌الله‌زاده سرپرست‌های 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال بود تا از آخرین وضعیت این دو باشگاه مطلع شود.

فوتبال

در این جلسه 2 ساعته، مباحثی در مورد نحوه درآمدزایی، کمک‌های سازمان تربیت بدنی به پرسپولیس و استقلال و بدهی‌های این دو باشگاه صورت گرفت ولی مهم‌ترین موضوع در جلسه فتح‌الله‌زاده و کاشانی با سعیدلو، به انتخاب اعضای هیأت‌مدیره 2 باشگاه مربوط بود که بی‌نتیجه ماند.گویا قرار نیست پرسپولیس و استقلال که سرشناس‌ترین تیم‌های ایران محسوب می‌شوند، صاحب هیأت‌مدیره شوند و این موضوع انتقادهای زیادی را در مورد دیدگاه سازمان تربیت بدنی نسبت به2 باشگاه پرطرفدار تهرانی به‌همراه داشته است.

فصل گذشته بود که پرسپولیس بعد از مواجه شدن با شرایطی بحرانی از لحاظ مدیریتی دچار تغییر شد و حبیب کاشانی که 3 فصل پیش با این تیم قهرمان ایران شده بود دوباره به جمع سرخ‌ها بازگشت. او باز هم مدیریت باشگاه پرسپولیس را بر عهده گرفت ولی سعیدلو در حکمی که به کاشانی داد،

او را به‌عنوان سرپرست موقت باشگاه انتخاب کرد و در مورد پستی که به کاشانی داد گفت:«ما به این دلیل او را به‌عنوان سرپرست موقت انتخاب کردیم که هنوز اعضای هیأت‌مدیره معرفی نشده‌اند اما به‌زودی نفرات هیأت‌مدیره را هم معرفی می‌کنیم تا آنها مدیرعامل را انتخاب کنند.»سعیدلو آن زمان از انتخاب اعضای هیأت‌مدیره پرسپولیس در کمترین فاصله زمانی خبر داد ولی بیشتر از 10 ماه از حضور کاشانی در این باشگاه می‌گذرد که هنوز تصمیم سازمان برای معرفی اعضای جدید هیأت‌مدیره عملی نشده است.

شیوه اداره این باشگاه مدت‌هاست که انتقادهای زیادی را از سازمان تربیت بدنی به همراه داشته و این در حالی است که سازمان برای اداره باشگاه استقلال چنین شیوه‌ای را در پیش گرفته است؛ شیوه‌ای که در فوتبال حرفه‌ای به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و باید گفت که 2 تیم سرشناس فوتبال ایران در حال حاضر به‌صورت آماتور اداره می‌شوند.

استقلال مثل پرسپولیس

پس از استعفای امیر رضا واعظی آشتیانی از سمت مدیرعاملی استقلال و جدایی چند نفر از اعضای هیأت‌مدیره، انتظار می‌رفت که سازمان هرچه زودتر اعضای جدید را انتخاب کند ولی وقتی فتح‌الله‌زاده هم مثل کاشانی حکم سرپرست موقت را گرفت، برای خیلی‌ها قابل پیش‌بینی بود که استقلال هم مثل رقیب سنتی‌اش به‌صورت تک مدیره اداره شود.

گویا این شیوه برای سازمان بی‌دردسر بوده و رئیس سازمان تربیت‌بدنی هم حاضر نیست در شیوه اداره این دو باشگاه تغییری به‌وجود بیاورد.پرسپولیس و استقلال در حالی هیأت‌مدیره ندارند که در سال‌های اخیر حرف و حدیث‌های مختلفی در مورد واگذاری سهام این دو باشگاه به بخش خصوصی مطرح شده است ولی در این مورد هم هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده و همچنان این دو باشگاه توسط دولت اداره می‌شوند.

در 10 ماه اخیر، اخبار متفاوتی در مورد انتخاب اعضای جدید هیأت‌مدیره پرسپولیس مطرح شد ولی همه اینها در حد گمانه‌زنی بود و سازمان هم هیچ تصمیمی نگرفت. در مورد باشگاه استقلال هم‌چنین جریانی وجود دارد و جالب اینجاست که سازمان تربیت بدنی در مقابل انتقادها هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهد. این در حالی است که شیوه اداره این دو باشگاه به هیچ عنوان مورد تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا هم نیست و چند ماه پیش بود که AFC در این مورد به فدراسیون فوتبال ایران هشدار داد.

در جلسه روز شنبه کاشانی و فتح‌الله‌زاده با سعیدلو، باز هم بحث انتخاب اعضای هیأت‌مدیره از سوی سرپرست‌های 2 باشگاه مطرح شد. حالا باید در انتظار واکنش سازمان باشیم ولی شایعات مختلفی در مورد عدم‌تمایل سعیدلو برای انتخاب اعضای هیأت‌مدیره 2 باشگاه تهرانی شنیده می‌شود و این شایعه هم مطرح شده که رئیس سازمان تربیت بدنی به فتح‌الله‌زاده گفته که استقلال هم مثل پرسپولیس هیأت‌مدیره نمی‌خواهد و حتی از سرپرست موقت آبی‌ها خواسته که استقلال را به همین روش مثل پرسپولیس به آرامش برساند.فتح‌الله‌زاده اما این موضوع را تکذیب کرده و می‌گوید: «این موضوع صحت ندارد، در ضمن استقلال آرامش دارد و نیازی نیست که به آرامش برسیم.»

کد خبر 115500

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز