همشهری آنلاین: عضو ایرانی سابق هیات رئیسه فدراسیون جهانی کشتی برخلاف مقررات فیلا،‌ تا المپیک 2012 لندن ریاست کمیته پزشکی فیلا را به عهده خواهد داشت.

tavakkol

محمد توکل یکی از کسانی بود که در انتخابات هیات رئیسه فیلا برای عضویت دوباره رای نیاورد. وی پیش از این ریاست کمیته پزشکی فیلا را نیز به عهده داشت.

به گزارش فارس، طبق قانون، کسانی می‌توانند ریاست کمیته‌های مختلف فدراسیون جهانی کشتی را به عهده داشته باشند که عضو هیات رئیسه فیلا باشند.

براین‌اساس با از دست دادن کرسی فیلا، طبق قانون باید توکل سمت خود در کمیته پزشکی را از دست می‌داد که رافائل مارتینی، رئیس فیلا اعلام کرد وی تا المپیک 2012 لندن به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

مهدی خالدی، عضو تالار مشاهیر فیلا در این‌باره گفت: حتما فدراسیون جهانی مسئولیت توکل را تمدید کرده تا بتواند جانشینی برای او در نظر بگیرد. چون کسی که رئیس کمیته پزشکی فیلا می‌شود حتما باید پزشک بوده و عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی باشد.

همچنین ماریو سالتنیک کانادایی با وجود عدم کسب آرای لازم در انتخابات هیات رئیسه فیلا، طی حکمی از سوی رافائل مارتینتی، رئیس فیلا به عنوان نایب رئیس افتخاری فدراسیون جهانی کشتی انتخاب شد.

 

 

کد خبر 115544
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز