خبرگزاری اتریش گزارش داد، رسانههای چین اعلام کردند، این خلبانان تعداد ساعات واقعی پروازی خود و رزومهشان را جعل کرده بودند تا به استخدام خطوط هوایی درآیند.
تقلب آنها پس از آن مشخص شد که مقامات حمل و نقل چین تحقیقات داخلی را پس از سقوط هواپیما با 42 کشته در 24 اوت در ییچون (Yichun) در شمال شرق چین آغاز کردند. در پی این حادثه تحقیقات جامعی درباره مدارک خلبانان، تکنسینها و دیگر پرسنل هواپیمایی چین انجام گرفت.
نتیجه این تحقیقات در جریان تحقیقات سال 2008 تا 2009 مشخص شده بود، اما به تازگی اعلام عمومی میشود. نیمی از خلبانانی که با مدارک جعلی پرواز کردهاند، در خطوط هوایی شنزن (Shenzhen Airlines) مشغول بودند که شرکت مادر خطوط هوایی هنان (Henan Airlines) است. این خط هوایی بود که دچار سانحه هوایی در ییچون شد