پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر مسکن و شهرسازی گفت: تامین همه یک و نیم میلیون واحد مسکونی مورد نیاز کشور در قالب طرح بزرگ مسکن مهر در حال عملیاتی شدن است تا این کمبود جبران شود

مسکن

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی نیکزاد در مصاحبه با شبکه خبر با اشاره به کمبود یک و نیم میلیون واحد مسکونی در کشور افزود: از این تعداد 933 هزار واحد مربوط به شهرها و570 هزار واحد مربوط به روستاهاست.

وی گفت: طبق قرارداد، همه واحد های مسکن مهر باید تا پایان شهریور90 به بهره برداری برسد و در ماه های آینده140 هزار واحد این طرح به متقاضیان تحویل خواهد شد.

نیکزاد افزود: همه واحدهای مسکونی در شهرها با امکانات کامل مانند پروانه نظام مهندسی ، تاسیسات کولر ، کانال ، رادیاتور به همراه سفیدکاری، کاشی و کابینت یک متری به مردم تحویل داده خواهد شد.

وی قیمت هرمتر مربع ساخت خانه را در قالب مسکن مهر بدون احتساب هزینه انشعاب آب، برق، گاز و تلفن300 هزار تومان اعلام کرد و گفت: سه تا پنج میلیون تومان هم هزینه انشعاب و پایان کار خواهد بود تا خانه به متقاضی تحویل داده شود.

وزیر مسکن و شهرسازی درباره مقاوم سازی مسکن روستایی هم گفت: در طول برنامه سوم توسعه تنها81 هزار واحد مسکونی در روستاها مقاوم سازی شده بود که این میزان در برنامه چهارم به یک میلیون واحد رسید.

وی همچنین گفت: قیمت اجاره بها در تهران کنترل شده است و کارگروهی تشکیل دادیم تا از زمستان امسال اجاره بها را ضابطه مند کنیم.

کد خبر 115792
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز